Blev inte riktigt som jag tänkt..

Hade tänkt att baka bullar idag och vara ute i det fina vädret men det blev inte riktigt så..

Vi spenderade istället närmare 3 timmar på förlossningen i Linköping..Jag har ju som sagt haft rejält med förvärkar och både igår och idag så har de ökat i styrka och jag ringde in för att höra om det var någon fara. De vill gärna kolla läget eftersom det inte ger med sig med vila och panodil så vi packade in oss och lämnade barnen (Henry & Oya) hos farmor & farfar i Skänninge och åkte in.

Det kändes lite konstigt att stiga in på förlossningen igen..sist vi var är visste vi ju att vi inte skulle gå därifrån utan en liten bäbis..Jag blev ju igångsatt efter 14 dagar över tiden. Nu var det ju lite annorlunda premisser..

Jag fick lämna urinprov och sedan låg jag med CTG-kurvan i över en timma, efter det fick vi vänta nästan en timma på att läkaren skulle komma och undersöka mig. Snacka om att det blir något långdraget att ligga där o vänta..Hur som helst så var allt helt ok men jag fick med mig bricanyltabletter hem som jag kan ta när sammandragningarna blir alltför jobbiga och så ska jag till läkaren igen på torsdag nästa vecka. Så nu är det bara vila, vila och vila som gäller..men jag är rätt bra på det!

Nu sitter vi utslagna i varsin soffa och väntar på Robinson..sen blir det nog sängen direkt. Man blir trött av att göra ingenting..Dessutom har jag börjat läsa Camilla Läckbergs böcker och har svårt att slita mig från dom så nu ligger jag och läser ända in på småtimmarna..

Over and out

Kommentarer
Postat av: Steffie

Usch å fy va jobbigt, men skönt att allt verkade bra iaf! Som du skrev vila vila vila, men de är inte alltid så lätt när man har en 2 åring som kräver sitt! =)

På fredag jobbar jag sista dagen, sen hoppas jag att jag får några dagars vila innan 2:an kommer!



Ha de bra och hälsa familjen!



Massa kramar

2009-04-20 @ 07:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0