Socker och skrattanfall

Idag har jag varit och gjort glukosbelastning..för er som inte vet vad det är så är det till för oss tjockisar på smällen, för att ha koll på blodsockret. Så att man inte går omkring och har graviditetsdiabetes. Det hela går ut på att man fastar i 10 timmar minst, sedan tar man blodsockret. Efter detta så ska man dricka 5 dl socker vatten, som är ibland det vidrigaste man kan tänka sig, vänta i 2 timmar..(lååååååångsamt)...o sedan tas blodsockret igen o det ska då ligga under 10. Det gjorde det på mig så nu behöver jag inte tänka på det mer..

Under tiden vi väntade så satt vi och läste lite (Johan & jag)..Jag har köpt en bok av David Batra där han samlat lappar som folk har skrivit i typ tvättstugan. trappuppgången osv. Det är verkligen helt sjukt rolig..tänk vad folk hittar på när de är arga..
Där satt jag och skrattade så tårarna rann så till slut var jag tvungen att berätta för den stackars andra tjejen som satt där att jag inte helt hade tappat förståndet utan att boken var hysteriskt kul...Ni vet ju hur det är när man känner att man inte riktigt får skratta heller..
Jag kan iallafall verkligen rekomendera den boken "Den som inte tar bort luddet ska dö!" heter den!

Efter detta hade vi tid hos barnmorskan för kontroll.
Pratade lite om kommande förlossning, som jag har bestämt mig för att ignorera tills den sätter igång! Usch!
Hon har iallafall försök övertyga mig om att om man, som jag, har fött ett barn på närmare 5kg så har man banat väg för nästa och kan föda i stort sett vad som helst..öhh..
Jaja ut ska han ju och som sagt..den dagen..den sorgen! Jag har ju Johan. han är stenkoll på det här med att hjälpa födande kvinnor! ;)
Sen pratade vi lite om andning och avslappning eftersom jag har mycket sammandragningar redan nu som är skitjobbiga.. Har fått tid hos läkaren nästa vecka för att kolla läget..men jag har lovat att höra av mig om de blir regelbundna..såklart!

Lite siffror..

                           v.29         v.25
Vikt:                 + 9kg        +7kg
Järn                   125          123
Tryck                  130/80    110/80
SF                       28             25

Hjärtljud             130          143

Tack snälla gulliga pusse Johan för att du följde med och höll mig sällskap under glukosbelastningen! Bäst!

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0