Tuddilooo

Oj vad jag är dålig på att uppdatera här numera..skyller på att vi haft fullt upp den senaste veckan!

Vad har hänt sen sist då..massor! får se om jag lyckas få med allt här..

I lördags var vi ju iväg på utställning i Falköping med Oyan. Det blev en solig och fin dag fast lite blåsigt.. Oyan var den enda RR och fick HP och blev BIR (hederspris och bäst i rasen) så hon gick vidare till gruppfinal och kom där tvåa! Det blev en lååång väntan på finalen men vi hade ju trevligt sällskap av Lisa och grabbarna och Marie.Duktig som bara den var hon och domaren fick utan problem kolla henne i munnen! Nu på söndag bär det av till Askersund på utställning med bara RR! Det ska bli så himla kul! Massa fina hundar så långt ögat kan nå..och så härliga RR hussar o mattar förståss! Hoppas på att Stina med familj kommer dit för de är så trevliga att umgås med! De var förresten här och hälsade på oss i fredags! Stina o Oyan fick busa av sig lite och vi människodjur passade på att fika och prata bort ett par timmar! Trevligt och måste göras om inom en snar framtid hoppas vi! Henry fick en fin traktorbok i present och sedan var det inget tvekan om att de ligger väldigt högt upp på hans gillalista med! ;)


Tvättbjörnen.. ;) (Efter en dag i solen med solglasögon..)


Oyan på utställning

I söndags var Henrys dagiskompis Wilmer och hans mamma Maria och pappa Martin här o hälsade på oss! Vi tog en fika och Henry lekte med Wilmer och Tim (som bor lite längre bort på samma gata som vi och dessutom går på Henrys dagis). Henry har lite problem med att andra ska leka med hans saker och ska helst ha allt för sig själv just nu så han var väl inte världens roligaste att leka med då..får se om de vågar komma tillbaka någon mer dag! Det var iallafall jättetrevligt att ha dom här! På eftermiddagen kom min älskade lillebror Fredrik och hans Pernilla och sonen Casper! Det var så himla kul att ha dom här! Casper och Henry leker jättebra ihop och Casper fick till o med låna Henrys saker utan problem!! Vi var en sväng i Gränna igen och kollade lite och i tisdags var vi i Vimmerby på Astrid Lindgrens Värld..tillsammans med resten av Sveriges barnfamiljer..Ja usch vad folk det var! Det var svårt att få se något och lååånga köer men vi hade en bra dag med fint väder och trevligt sällskap! På kvällen kom Johans bror Lars och hans Karin till oss! Hur trevligt som helst att äta middag med båda våra bröder och deras familjer! Tänk att jag saknar dom redan fast de åkte härifrån för bara några dagar sedan! Men vi ska till Karin o Lars i Smögen i slutet av augusti och till Fredrik och Pernilla i slutet av september så snart får jag se dom igen! Härligt!


Casper & Henry


Lite fika på Astrid Lindgrens värld


Bästa kusinerna


Kollar in godisaffären..


Undrar vem som tyckte det var roligast?!


...


Henry hittade en traktor och lyckan var total!


Även Emil måste gå på dass ibland ;)

På onsdagen efter att vi vinkat av lillebror med familj så åkte vi till BVC med Tage. Han hade vuxit ytterligare och var nu 53.5 cm lång och vägde drygt 3900 gram! Växer stadigt lillkillen! Han är ju så underbart söt lilla Tage! Jag är kär.. i honom, hans bror och deras pappa! Vilken tur jag har som har så fina pojkar! Lyckliga jag!
Efter BVCbesöket åkte vi till Skänninge och åt middag hos farmor o farfar, supergott! Sedan bar det iväg till marknaden! Det var hur mycket folk som helst och varmt som en stekugn där bland stånden men vi hann med att köpa en traktor till Henry, coccosbollar till pappa och godisremmar till mig..Stackars Tage och Oyan blev utan nåt.. innan vi gav upp!


Bus på G kanske..


Fina Lars med en något arg Tage


Igår och idag har vi ägnat vår tid åt trädgården och varandra! Haft det skönt i solen och bara haft det bra! På eftermiddan idag åkte vi in till Motala för vi skulle handla en del..Jag fick mig två par nya skor, superfina och dessutom billiga som tusan! Är så less på mina foppisar nu men det var de enda skor jag kunde ha under och efter graviditeten..mina fötter har blivit så breda att jag inte längre kommer i mina gamla skor..nu kanske ni tänker att "Jaja men det är ju inte så länge sedan du fick barn och de smalar säkert av med tiden" men icke! Mina fötter har vuxit en stl sedan jag fick Henry och så även denna graviditet! Så nu stoltserar jag med stl 41 (!!!!!!!) i skonummer..som en hel karl..Johan har 42..Kan det var så att trycks ut av tyngden tror ni.. ;) :D  Ja nåt skumt är det iallafall!

Vi passade på att träffa vännerna Högqvist med! Det var ju jättelänge sedan och jag hade saknat dom! Vi fick supergoda köttförsspett och potatisklyftor med massa gott till! Mumma! Sen tog vi svängen förbi Borenshults kiosken och köpte mjukglass..För er som missat denna underbara glass så kan jag varmt rekomendera er ett besök där!
Tack söta familjen för en trevlig kväll, som alltid, och hoppas på att vi ses snart igen..OCH snart bär det av på födelsedagspresent! Det blir skoj som tusan hoppas vi!

Oj nu är dt bäst att sluta..tiden bara rinner iväg när man sitter här! Tage vaknar nog snart och vill ha lite mat! Han har fått "torsk" (svamp) i munnen och måste få medicin 4 gånger om dagen i 2 månader..stackarn! Det är nog väldigt obehagligt..som en tjock vit beläggning på tungan och vita prickar i gommen och kinderna..Lider med honom! Hoppas det snart blir bättre!


Tage 18 dagar




Vill passa på att TACKA för alla fina presenter som både Tage och Henry har fått av ER (ingen nämnd, ingen glömd)!

Ta hand om er!

Över o ut






Kommentarer
Postat av: Stina

Hej på er.

Tyvärr blir det ingen Askersunds utställning för mig. Jag är alldelles prickig över hela kroppen och kan inte visa mig för en domare säger dom här hemma. Men men. Skönt för konkurrenterna eftersom jag egentligen är snyggast! ;)

2009-08-08 @ 08:37:49
Postat av: johanna

hej hopp!

Undrade vart du hade tagit vägen.......;-)

Lycka till på utställningen idag håller tummarna!!!

Snygg johan var efter en dag i solen!!!!!



Vi kan väl ta o ses en dag så hundar o barn kan leka o vi prata!

Ha det så gott i solen!

Kram på er

johanna

2009-08-08 @ 11:03:41
Postat av: Jess

Stina: Fasen vad tråkigt! Vi som sett fram emot att träffa er..vi får ses en annan dag istället helty enkelt! För vår del är det ju ok att du är med eftersom Oyan går som junior en månad till..sen blir det tuffare!;) Ta hand om er och hoppas de svarta fläckarna snart är borta! Kram



Johanna: Visst är han snygg!! Vore jättekul om vi kunde ses! Vi är ju lediga ett tag till så säg bara till när ni kan! Har du våra nummer? Kram

2009-08-08 @ 15:40:47
URL: http://jessbodin.blogg.se/
Postat av: Arne

Nu är väl tvättkorgen tom hela tiden när ni har en tvättbjörn i huset? ;)



2009-08-08 @ 21:19:09
Postat av: Jess

Hahaha! Tror du att han fått höra det nåt?! :D

2009-08-09 @ 00:22:01
URL: http://jessbodin.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hejsan!

Skönt att höra ifrån er.. blev lite orolig att något var på tok.

Va gulliga bilder på era små pojkar, ni ser ut att haft fullt upp den senaste tiden

Hoppas de gått bra för er i Askersund idag.. jag var ju där igår och sprang vänstervarv med grabbarna, Puh! svettigt..

Kan inte annat än skratta lite (förlåt) när jag ser bilden på Johan, har ju inte sett den sortens solbränna tidigare, bonnabränna är ju bekant, men detta måste väl vara utställningsbränna då eller.. eftersom de var där han fick den.

Ha de bra! kram kram

Lisa

2009-08-09 @ 16:41:41
URL: http://minagoldenkillar.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0