Trevlig helg..

Vad har hänt sen sist..

Jo.. i torsdags överraskade vi Lisa & Lotta, som har Oyans hunddagis, för dom fyllde år! Pernilla, hennes mamma och Dixon kom från Åtvidaberg och vi åt en supergod tårta och pratade bort ett par timmar! Lika trevligt som vanligt!! Dixon o Oyan fick busa lite men de tröttnade ganska snabbt för det var rätt varmt ute! henry Höll låda som vanligt och han blev så förtjust i Pernilla så han har pratat om henne och Dixon länge efteråt!


H skakar galler


Finaste Dixon


Pustar ut i skuggan


Visst är han stilig!!

Så i fredags var det ju dags för Camilla & Anders att inkassera sin 30 års present! Vi hade hyrt en stuga över helgen på Visingsö..så vi for neråt på fredagseftermiddagen och möttes av regnet när vi åkte färjan över..Trist! Stugan vi hyrt visade sig vara ett loft och det var hur mysigt som helst!! Så där knödde vi in oss 4 vuxna, 4 barn och 2 hundar..Vilken syn för gudarna vi måste ha varit..väska efter väska bar vi upp så de som ägde stugan trodde nog att vi skulle flytta in för gott.. :)




En del av vår utsikt från stugan..visst ser det ut som en savann om man bortser från vattnet i bakgrunden!?


En busig Ville!


Camilla & Vilgot


Anders & Vilgot


Fina och duktiga Anton och Tage


Lilla Malte fick ha tratt eftersom han opererat ögonen ett par dagar innan..

Jag hade förberett all mat så vi behövde inte tänka på det under helgen utan det var bara att njuta och ha det gott..vilket vi gjorde till fullo..har nog ökat på bilringarna ett par dm under helgen..men det var det värt! På lördagen var vädret mycket bättre så vi bestämde oss för att åka remmalag. Grabbarna hade med sig cyklar så de cyklade ner till hamnen medan Camilla o jag tog bilen.. senare på eftermiddagen tog de cyklarna ner till Näs och Visingsöborgen där för övrigt delar av "Arn" filmerna är inspelade! På vägen hem somnade både Henry och Vilgot i barnsadlarna så Johan hade fått sitta och hålla i Henry huvud i 7 km..Stackarn var så trött! Vi hade iallafall en urmysig helg och hoppas och tror att familjen Högqvist var nöjda de med!?


Henry ska mata hästarna.. ;)


Världens finaste unge!


Finaste killarna!


Cykelkillar..


Det tar på krafterna att cykla!


Du o jag, Vilgot..Du o jag!

Under våra dagar på ön funderade vi på hur de löser akuta sjukdomsfall..eftersom färjan inte går dygnet runt osv..fick veta att det finns en jourbil och att färjan alltid står i hamnen på natten ifall nåt händer..men ändå..jourbilen har bara syrgas och bemannas inte av läkare.. Hur som helst så ringde Anders mig idag o berättade att Camilla fått ett akut njurstensanfall i morse och fått åka ambulans till US..vilken jäkla tur att det inte hände när vi var på ön..!! Stackars Camilla gumman, hoppas hon snart är bättre! Tänker på dig hjärtat! ♥


Min älskade Calle!

Idag var det dags för vägning o mätning av lilla Tage..han hade gått upp 600 gram och vuxit 3.5cm på 2 veckor! Så nu är han 57cm lång o väger 4890 gram.. Bara 70 gram mer än vad Henry vägde när han kom ut!! :)
Efter BVC åkte vi till farmor och farfar i Skänninge och tog en fika, sen vidare hemåt för lite mat och sedan ner till lekparken där vi stämt träff med Helena och Wille! Vi hade en supermysig eftermiddag i solen och Henry trivdes som fisken i vattnet och Oyan njöt av fulla drag och lekte lika mycket hon!!


Jag och Tagebage!


Storebror


Oyan vill oxå va med!


Fokus..


Vad ser hon mån tro?


Tittut!  :)

Imorgon är det fullt upp! Johan och Henry ska iväg på möte på morgonen..(Johan ska träffa de som ingår i sjukvårdsgruppen på Ombergslöpet och Henry ska följa med) sedan ska Henry vara ett par timmar på dagis och på eftermiddagen ska vi åka till Mia, Pelle och Vincent. Henry hoppas på att få se en o annan traktor kan jag lova!

Nu är det bäst att gå o sova..ska ju upp om ett par timmar igen..

Över o ut!


Förresten..

För er som någonsin funderat på varför jag föll för just Johan..svaret kommer här nedan...















Kommentarer
Postat av: Lotta & Gossarna

Ja, nu förstår vi precis varför du föll för honom.. vilken stil han har, hi,hi! ;)

Synd att vi inte fyller år varje dag.. för det är så kul när ni kommer och hälsar på. :)

Kramar från oss!

2009-08-25 @ 10:20:36
URL: http://bernergossar.dinstudio.se
Postat av: Helena

Oj då....

2009-08-25 @ 13:53:44
Postat av: Helena

Förstår precis varför du föll för Johan:)

2009-08-25 @ 15:38:48
URL: http://www.123minsida.se/helenaox
Postat av: camilla

Tack älskade ni för att ni tänker på mig! jag är ganska ynklig nu, så jag är så tacksam att jag inte fick detta helvete på ön! Jag önskar inte ens min värsta fiende detta..

Tack oxå för en otroligt mysig och underbar helg. Bättre present kunde vi ej fått!

Massor av pussar och kramar från mig

2009-08-25 @ 20:31:31
URL: http://motalatjej.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!!!



Hälsa lilla charmtrollet H från mig med en bamse kram!!!!!



Fina bilder!



Kramiz

2009-08-25 @ 20:32:35
Postat av: johanna

hej på er!

Hoppas allt är bra med er!

oj oj vad h har vuxit... hälsade ju på honom på fiket!!

Vi har ingen dator gått sönder .....grrr men gud vad snygg han är johan förstår precis,,,,HAHAHA!

I helgen är det gränna som gäller....perroträff o utställning på söndag.....spännande!

Ha det så bra!

Kramar johanna

2009-08-26 @ 13:46:06
Postat av: Lisa & Kimmie

Hey :) superfina bilder på Oya!

Kimmie saknade Oya att leka med idag på dagiset, så jag hoppas Oysan kommer snart :)



Vi förstår precis varför du föll med Johan, precis :P

kramar Lisa & Kimmie

2009-09-03 @ 21:28:08
URL: http://skrutthund.blogg.se/
Postat av: Lars

Snygg du är brorsan!

2009-10-25 @ 09:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0