Lördagssvammel

Åååååå vad det är synd om mig...näsan rinner, kroppen värker och orken tryter.
Fast egentligen kanske jag borde vara nöjd nu, när det äntligen har brutit ut på riktigt. Har ju kännt mig krasslig från o till i över en månad nu men det har liksom aldrig blivit nåt riktigt med nåt förrän nu då..
Kan inte lova att det blir så mycket vettigt skrivet idag men jag skyller allt på att min hjärna numera består av snor och bröstmjölk..

Fick kalla in mormor i torsdags kväll då Johan jobbade natten och jag kunde inte ta mig ur sängen..hade feber och ont i hela kroppen! Så mormor kom och sov hos Henry. Gulle henne..
Under kvällen fick jag världens kramper i bäbismagen så jag fick ringa gynakuten som tyckte att jag borde komma in men jag vågade inte köra själv så jag avvaktade till morgonen efter o ringde då Mvc i Motala. Då hade kramperna blivit bättre och jag hade "bara" molvärken kvar vilken lättade med panodil så de tyckte att jag inte skulle ge mig ut i snöslasket med min feber o influensa utan avvakta till på måndag då vi har rutinultraljudet inbokat. Under helgen har jag inte kännt nåt av det så jag hoppas att det inte är nån fara!

Just det ultraljud på måndag..oj vad spännande! Jag kommer antagligen inte sova nåt natten innan, jag oroar mig för mycket. För att Mini inte ska ha alla fingrar o tår eller kanske för många eller nåt betydligt alvarligare än så..samtidigt ser jag fram emot det så himla mycket, att få se mini ordentligt..se lilla hjärtat slå och ben o armar röra sig o kanske, kanske få veta om Mini är en liten tös eller gosse! Jag blir ju glad för vilket men jag vill veta..Vi har redan namn klara till båda...hihi

Idag har jag fått en ny mobiltelefon! Med 8 megapixelkamera så nu ska här tas kort! Oj avd kul, jag har dock inte orkat fippla så mycket med den utan det får bli framöver! Blir liksom trött bara av att sitta..
En annan stor grej som har hänt idag är att Henry har klippt av sig sina lockar..ja inte själv utan med älskade Camillas hjälp såklart! Han satt inte still många sekunder så man måste ge henne en eloge för tålamod och prestation! Resultatet blev kanon och han är numera en STOR kille! Sätter in en bild en annan dag..

Avslutar det här svamlet  lite bilder istället


En galen hund på vinterprommis..


"Pinnätarstilen"


Se så fin jag kan va..


Henry o hans vrålåk..tur att han har mössan på för det går undan..


Näe, det är inte jag som fastnat på bild..
Det är numera höjdpunkten på våra promenader (enl Henry..),
familjen gris..det ligger 8 stycket bland skiten!!!
Annars har vi mamma o pappa and men dom har vi inget kort på än..


Hamnen i Hästholmen


Henry & Minis nya vagn..eller mer cykelkärra fast den går att använda som vagn med!
Henry älskar den, får se om han vågar åka i den oxå...

Och så har jag blivit utmanad av Camilla..

Regler för utmaningen:
- Gå in i mappen "mina bilder"
- Gå till den sjätte mappen och välj den sjätte bilden i den aktuella mappen
- Lägg upp bilden på bloggen & skriv något om bilden
- Utmana sex personer & tala om för dem att de är utmanade.


Lilla Henry 2,5 månad! Sötast i världen redan då...

Jag utmanar..

Steffie
Anders (Du får helt enkelt blanda runt lite bland mapparna..)
Anton
Camilla (Den bilden tål att visas igen..haha!!!!)

Nej men jag känner ju bara er som bloggar ju..gör som ni vill men nu har jag iallafall gjort mitt! ;)

Nähä, nu är tant Bodin (som fortfarande väntar på att få bli tant Kinnmalm...Hrm..Johan..) trött och måste gå raka vägen till sängs!

Över o ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0