Tribute to mom..

Ja då var man sjuk igen..den här gången feber och en jäkla hosta som är sjukt jobbig! Stackars mini i magen studsar väl runt där inne, ont gör det iallafall. Blir så himla trött på detta sjukande..jag VIIIIIIIIIIIIIIILLLLLLLLLLLLL vara frisk! Har ju massor att göra både hemma o i skolan, nu blir det inget med nåt för jag orkar helt enkelt inte!

Nu är dom nästan klara med grävandet i vår trädgård iallafall,Henry kommer nog att sakna dom..igår stog han i en timma och kollade på "koppan" o bara vägrade att följa med in. Han är helt tokig i allt som brummar!  
Vi har bestämmt oss för att bredda garageuppfarten eftersom de ändå tagit bort en bit asfalt o så. Det vore skönt att få plats med en tredje bil och så passar vi på att bygga om staketet lite med. Det vi hade innan var lite ostabilt och svårt att öppna grinden osv. Såsmåning om ska det bli en gång med sten fram till altanen, och entrén och runt garageuppfarten, Men det får bli när kassan inte är så skral som nu..en sak i taget..Alla ni som känner mig vet ju hur bra jag är på att vänta..

Ikväll kommer mormor hit, Henrys mormor alltså. Det är ungefär det absolut bästa man kan göra för Henry..glöm leksaker, godis och äventyr. Att umgås med sin älskade mormor slår allt. Det är liksom bara de två i hela världen när de umgås. Vi andra kan försvinna från jordens yta, det bekommer dom inte! De har nåt alldeles speciellt de två..Fast jag tycker om det, det är skönt att de har bra kontakt, aldrig behöver jag oroa mig för att Henry inte är älskad iallafall! Det enda negativa är mormors oförmåga att säja ifrån..det kan bli lite problematiskt och väldigt ofta framstår mamma o pappa som elaka när de tvingas träda in och korrigera..men men det är väl det som är grejen med att bli mormor eller farmor, man behöver bara ta det braiga och lämna det jobbiga till föräldrarna. Haha ser fram emot att bli farmor nu..

Jag kunde inte önska mig en bättre mamma, mormor till Henry! Hon ställer alltid upp och även om hon är trött och sjuk så finns hon där om vi behöver hjälp på ett eller annat sätt. Jag har nog världens snällaste mamma.Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan henne.. Det är henne jag ringer när jag inte vet åt viket håll jag ska dra eller när världen rasat samman och jag inte vet om jag ska orka mer.Hon är den första jag tänker på (bortsett från Johan såklart) när jag har något roligt att berätta eller någon idé jag behöver disskutera.Hon kommer alltid med bra råd och uppmuntande kommentarer och jag litar på hennes omdöme till 110%.
Önskar att jag kunde göra mer för henne..visa hur mycket jag uppskattar henne och allt hon gör för oss!
Älskade lilla mamma..Jag ska ta hand om dig sen när du bli gammal och inte orkar, det lovar jag!

Bäst att krypa ner under täcket igen..

Over and out



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0