Fullt ös..

Nu var det ett tag sedan sist..

I helgen så hade jag bokat in mig o Johan på Badhotellet i Tranås som en överraskning till honom..(det var ju alla hjärtans dag ju..) Det  var verkligen helt underbart att få komma iväg, bara han o jag, och bara vara.
Johan jobbade natten till lördag så Henry och jag passade på att åka in till moster Jenny på myskväll  i fredags och sov övernatt hos henne, väldigt spännande tyckte Henry! Själv sov jag inte många minuter den natten..Henry, jag, Jenny och Oya i en 160 säng...Henry på tvären och Oya som tar upp typ halv sängen..där låg Jenny o jag som två S..

Vi lämnade Oyan hos Jenny och Henry fick bo hos farmor o farfar sedan for vi iväg mot Tranås...
När vi kom fram så checkade vi in och kollade in hotellet, sedan drog vi ut på stan och shoppade lite. Måste säga att Tranås är en bra stad att shoppa i även om det lämnar lite att önska i affärväg..Det är liksom en enda lång gata med affärer på båda sidor, man går ena sidan ner o andra sidan upp..färdig! Sånt gillar jag.
Vi åt lunch på Gotteriet som Camilla o jag upptäckte är vi var där för två år sedan. Supergoda mackor och smarrigt fika, kan verkligen rekomendera ett besök där om ni har vägarna förbi Tranås nångång.

Efter shoping o lunch drog vi oss tillbaka till hotellet och svidade om till morgonrock o tofflor, styrde kosan ner till SPA-avdelningen och njöt av lugnet en timma innan vi fick våra behandlingar. Johan fick helkroppsmassage och jag fick en "Aroma Mamma" som gick ut på kroppspeeling och kroppsmask kan man säga...SÅ skönt! Vi avslutade besöket med att bada i en härligt varm bassäng och basta ångbastu.

Vi åt en tidig middag på Stranbaren och kröp sedan ner i sägen på hotellet framför Melodifestivalen..Vid elva sov vi som små grisar..
Vaknade vid åtta och åt frukost som förövrigt var skitdålig...(jag är väl kanske något arbetsskadad här...) sen bar det iväg att hämta Henry, både Johan o jag saknade honom så det gjorde ont så vi var rätt snabba iväg! Lille skrutten..

Henry hade, inte helt oväntat, kört hårt med farmor o farfar! Vaknat kl 6 på morgonen och sedan var det fullt ös..Han somnade som en stock i bilen..undrar om farmor o farfar också tog en liten lur efter att han åkt..

Vi var bjudna till min storebror Pontus restaurang, eftersom han två äldsta söner nyligen fyllt år. Så vi åkte förbi Motala o hämtade upp Oya o Jenny och körde till Ljungsbro. Där fick vi god mat och efterrätt..snacka om lyx..restaurang 2 dagar i rad! Henry lekte som en tok med sina äldre kusiner som han verkligen avgudar, han är så himla förtjust i lite äldre ungar.Sen bar det av hemåt för Johan skulle jobba natten, både Henry o jag somnade i bilen på väg hem.

Igår var det tentadags..Min snälla mamma hade tagit komp från jobbet och var med o hjälpte mig. Vi hade en hemtenta där alla hjälpmedel var tillåtna.. så med hjälp av henne och en stor portion tur så kanske,kanske jag blir godkänd..det återstår att se! Började en ny kurs i måndags som heter informationsteknik, allt är på engelska..behöver inte säga nåt mer va! Ibland undrar jag vad jag gett mig in på..men jag SKA klara det!

Imorgon kommer Fia hit på besök, det ser jag verkligen fram emot. Det var länge sen vi såg och det är alltid så trevligt..Henry verkligen avgudar henne så hon har fullt upp med honom när hon kommer hit!
På fredag ska jag äntligen träffa Mia igen..det var oxå aslänge sedan. Vi har ju varit sjuka så vi har fått skjuta upp det så himla länge. Vi ska ta med barnen och åka pulka. Vincent o Henry leker jättebra ihop så det blir säkert full fart..Henry älskar ju att åka pulka och framförallt när det går fort..han är riktigt modig..ibland står jag där med hjärtat i halsgropen men han bara skrattar..


Fort ska det gå..


Tjohoo


Mysigt med saccosäck


Farfar o H leker


Morgonpigg solstråle hemma hos moster Jenny


Hittade den här bilden på H som är tagen innan han blev klippt första gången..mammas lilla ängel..ja till utseendet iallafal..Så himla SÖÖÖÖT.

Bäst att gå o sova lite för H har börjat vakna kl.5 igen..livet glada dagar!


Over and out



Kommentarer
Postat av: Hanna kusinen

Ja ni ska ju ha barn först, och vänta lite till så man hinner längta lite efter sin valp..jag kommer att ha jäättesvårt att inte ta nån men jag vill ha en av mamma sen när hon tar en kull på sina två. Nova och Norton. Vad är det du pluggar till? Kram

2009-02-19 @ 09:25:17
URL: http://hpunkt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0