Följetongen fortsätter..

Oj nu var det sådär länge sen igen..

Först o främst: JAG KLARADE TENTAN!!!!!! Oj vad lycklig jag är, nu slipper jag göra om den och kan koncentrera mig på kursen vi läser nu som inte heller är jätteenkel..Hur datorer är uppbyggda i minsta detalj och allt där till och på köpet är allt på engelska..Jag kan inte heller påstå att jag är jätteintresserad av HUR de funkar bara ATT de funkar duger för mig. Ja ja alla kurser i en utbildning kan ju inte falla alla i smaken!

I söndags var vi iväg på utställning med Oyan..Det gick inte så bra.. Oya tyckte domaren var asläskig så han fick inte ta i henne och hon bara hoppade runt i ringen, ställde sig bakom Johan och stog o tittade på mig som stog utanför. Lilla loppan, inte hennes dag eller domare..Hon fick dock väldigt fint omdöme. Vi har ju en utställning till på söndag så det blir intressant att se hur hon reagerar då. Jag ska försöka ställa henne själv då, har ju så himla ont i fogarna så jag har problem att röra mig men jag gör ett försök så får vi se om hon känner sig tryggare då. Johan är ju lite mer lekpappa och jag är väl hennes ledare..inte vet jag.

Just nu ligger hon tätt intill mig här i soffan, ihoprullad som en liten kringla. Hon har varit på sitt dagis idag så hon är helt slut..har sovit sen hon kom hem, bara varit ute o kissat o käkat lite. Det tar på krafterna att vara på dagis, men hon trivs verkligen där. Skönt!

Johan och jag samåkte till skolan idag för vi båda skulle gå hela dagen. Klockan 11 ringde de från dagis o sa att Henry hade 38 graders feber...IGEN! Bara för oss båda att packa ihop oss och avsluta dagen i Jönköping typ 5 timmar för tidigt. Ringde BVC på vägen hem för jag blev så orolig över denna återkommande feber som bara ploppar upp. Han var ju hur pigg som helst imorse liksom..På BVC sa dom att vi skulle räkna med en jobbig tid framöver, då barnen oftast inte hinner få alla antikroppar innan de blivit 2,5 år och att vissa barn drabbas hårdare än andra. Hon sa oxå att 38 graders feber inte är feber hos så små barn om de för övrigt är pigga o alerta. Det var ingen fara om han var pigg o alert, åt o drack och kissade o bajjade som vanligt mellan feberattackerna eller vad man nu ska kalla dom för...och så är det ju.

Hur som helst så ilade vi ju till dagis för att hämta skrutten som varit febrig och grinig på dagis men när vi kom hem var han jätteglad och åt middag med oss och for runt på sin lilla bil i högsta fart. Jag tog febern på honom och han hade bara 36,5???? Hur hänger det ihop? Grinig är han av o till nu och jag tror det beror på att han är trött, han vaknar ju så himla tidigt nu och mycket som händer i hans lilla liv. Dessutom är han ju 2 år och börjar mer o mer testa vart gränserna går. Ringde o pratade med dagis och kom överens om att Henry ska få sova en stund på förmiddan oxå och så en liten stund på em om det behövs. Troligtvis så stiger hans temp när han blir arg och upprörd o skriker. Idag hade han gått hela vägen från lekparken och grinat så det kan ju varit därför han var varm då..Det kan ju vara tänder på väg oxå..Hoppas att det blir bra nångång för det håller ju inte att Johan o jag måste åka hem både nu o då från jobb o skola..Klart att man gör det men det sätter ju stora käppar i hjulen..

Nä nu kallar sängen..upp med tuppen imorgon!

Over and out



Kommentarer
Postat av: Lotta

Grattis till tentan!!! Alltid en skön känsla när man klarat av nåt svårt, eller hur??!



KRam

2009-02-26 @ 13:14:00
Postat av: Jess

Tack!! Ja det känns helt underbart!Kram

2009-02-26 @ 19:13:54
URL: http://jesbodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0