Ingen bra dag..

Skit oxå..ja ingen trevlig början men nu är jag lite lätt irriterad!

Det hela började med att vi blivit erbjudna att köpa kött direkt från en bonde. Vi skulle köpa en fjärdedels ko, 48kg, för 50kr/kg och så dela detta med familjen Högqvist. Idag fick vi hem köttet och började att dela upp det, under tiden som vi vägde och paketerade så insåg vi att det absolut inte kunde vara 48kg..Det visade sig att det "bara" var 28kg, alltså 20kg mindre än vad vi betalat för!! Sur..
Efter att ha prata med svärfar som haft kontakt med bonden så visade det sig att de tyckte att man skulle betala även för sådant som slängs vid slakten..men då stiger ju kg/priset till 85kr och det tycker jag är alldeles för mycket med tanke på vad för kött det var (mestdels grytbitar). Dessutom tycker jag att man borde fått veta det innan..Skitsur!

Vid tolv tiden ringde de från dagis och sa att Henry hade närmare 39 graders feber...NEJ! Inte nu igen! TRÖTT..
Jag som var så glad för att det äntligen verkade gå åt rätt håll nu! Stackars liten, han åker på precis allt och hinner knappt återhämta sig från det ena innan nästa sak flyger på honom.
Som pricken över i så fick jag värsta huvudvärken nu i eftermiddag och blev liggandes, det hjälper ju inte med tabletter mot den så det enda jag kan göra är att ligga och helst i ett mörkt rum.

Så ingen Fia ikväll och ingen pulkaåkning med Mia o Vincent imorgon.. Trist..

Jag har hunnit med ett besök på MVC idag med. Hade tid hos läkaren för jag haft så mycket sammandragningar som gör ont. Passade på att kolla järnvärde och blodtryck oxå, men det såg bra ut.. Allt annat var oxå bra och det finns inte så mycket att göra åt sammandragningarna mer än att lyssna på kroppen och dra ner på tempot, frågan är ju bara hur? Jag får ju onda sammandragningar av den korta promenaden till dagis och mår jättedåligt. 
Det värsta är att jag fått väldigt ont i svanskotan oxå, det är svårt att gå och i o med att det är så tidigt i graviditeten så skulle jag förvänta mig att det blir värre med tiden.. Livet leker! 

Oj vilket tråkigt inlägg det blev idag..men det är skönt att ventilera!

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0