Ny vecka..

Då var det en ny vecka nu. Vecka 17 i graviditeten och bara 2 veckor kvar till ultraljudet som jag verkligen ser fram emot! Hoppas på att de ser könet, och berättar det.. Annars gör vi nog ett 3D ultra i Linköping framöver för vi är så sjukt nyfikna.

Henry har åkt på feber o hosta nu stackarn. inte mycket med min älskade unge..så trött o grinig och han vet inte riktigt vad han vill..Gör ont i mammahjärtat när man inte kan göra mer än att försöka dämpa feber o trösta. Hoppas att han snart blir bättre..



Man kan bjuda på ett litet leende fast att man är sjuk..



Har precis lärt sig att suga i sig spagetti..



Såhär fin blir man av allt övande men det är det värt!

Oya har varit på sitt dagis idag, det går bara bättre o bättre och idag så ylade hon inte ens när hon hörde att vi kom. Annars har hon börjat sjunga så fort vi kommit innanför dörren :) Hon får så mycket beröm av tjejerna där. *Stolt*
Idag har jag anmält oss till en utställning i Katrineholm den 1 mars. Så nu är schemat späckat framöver..Vreta Kloster den 22 feb, Katrineholm den 1 mars o Ödeshög den 25 april! Ser fram emot att träffa Bitte som är Oyas uppfödare och Lee som är syster till Oya i Katrineholm, ev kommer dt fler kullsyskon dit. Sen ska vi ha en valpträff uppe i Rejmyre framöver, det ska bli riktigt kul o se de andra valparna! Dessutom ska vi ju gå kurs i vår med, känns som det behövs. Just nu varken hör, ser eller bryr sig Oya om något som hon inte vill..men så är hon ju Rhodesian oxå!



Såhär ser det oftast ut när vi är ute o går..



Fällkniven..


Nu har dom börjat gräva i vår trädgård, Oya är inte jättenöjd över detta och går o "offar" o morrar mest hela dagarna. Min lilla vakthund..så fort de kommer när så viftar hon på svansen och vill hälsa..men hon låter ju farlig iallafall.
Någon som är mer nöjd är Henry, han har ju en "egen" grävmaskin i trädgården! Vilken lycka! " Mamma, koppa! Mamma, koppa!" säger han och ser hur lycklig ut som helst! Å vad man önskar att man var lika lättroad!

Annars är jag hungrigare än någonsin och skulle nog kunna äta hela tiden men man får ju försöka låta bli..läste nånstans att bäbisen håller på att bygga upp sitt fettlager nu så det är därför man är konstant hungrig..Iallafall så skyller jag på det ;) Ikväll åt vi tacos med kycklingfärs, det kan jag verkligen rekomendera!

Over and out

Ps. Jag har planerat nåt för min älskade Johan på alla hjärtans dag..det du pusse, nu fick du åt att funta på! Ds.




Kommentarer
Postat av: Steffie

Heeej kul å läsa din blogg, och va stor han blivit lilla Henry. Han är såå lik sin far!

Söööt hon är eran Oya, det är verkligen härligt att ha hund.



Ge H en krya på sig kram från oss här i Söderby Kvarn.



Massa Kramar

2009-01-29 @ 08:52:38
URL: http://familjenpedins.blogg.se/
Postat av: Steffie

Ja visst är det roligt att kunna läsa om vad andra har för sig speciellt när man känner varandra men ses så sällan =) Jag måste ju säga att bloggandet går i perioder så ibland så skriver jag inget på typ en månad, livet går liksom lite fort ibland....el hela tiden! ;)



Ja dom små liven har mycket energi och MYCKE vilja och det är så härligt att se men de kan vara väldigt jobbigt oxå ska gudarna veta!! hehe.



Ja vi har tänkt på lite namn, jag är ju övertygad om att de blir en pojke men jag har flest flicknamn. Jag älskar ju namnet Leia =) och så har vi Lea och Emmy pojknamn har vi Noel och Neo.

Men de där vet man aldrig vi hade ju ett annat namn till K men när han var född och vi skulle börja kalla honom det så passa det inte! =) Så vi får se.

Ni då har ni några namn på G el? Vet ni vad det blir förresten??



Kram på er!

2009-01-30 @ 08:51:01
URL: http://familjenpedins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0