Saturday night fever..

Jaha då var det lördag igen.. veckorna springer förbi och jag hinner inte riktigt med. Ändå så tycker jag att det känns som en evighet till juli när lilla mini kommer..längtar.
Är så sjukt nyfiken på vad det är för en liten individ som finns i min mage (som redan är gigantisk..by the way... Henry ska bli storebrorsa, lilla hjärtat. Just nu är hans favvouttryck:"lill inte" Även om han vaknar mitt i natten och knappt är vid medvetande så säger han "lill inte"  Charmigt men ack så tålamodsprövande..

I fredags så fick han iallafall gå till dagis, han var något nöjd på morgonen när han äntligen fick komma dit igen. Johan och jag var tvungen att åka o hämta ved mitt uti i urskogen så när telefonen ringde och det var dagis som sa att Henry hade nära 40 graders feber så fick jag lite panik. De hade för det första försökt få tag på oss i en timme innan de kom fram och sedan tog det en timme för oss att komma hem från buschen. Oj vad jag kände mig elak..stackars lilla unge! Trots detta var han förvånansvärt pigg när jag till slut kom fram, han var ute o lekte och skulle cykla när jag kom. Lilla hjärtat, snacka om att kämpa in i det sista. Om jag hade haft 40 graders feber hade jag antagligen legat inlagd..

Nu är grävandet i full gång i trädgården så just nu har vi en stor jordhög och en grävskopa som utsikt från köksfönstret. Fast de jobbar snabbt måste jag säga så de är nog snart klara.. Snälla som de är så hjälpte de oss att ta ner den otroligt fula granen som stog i vår trädgård. De kapade den på mitten och så drog de upp den med rötter o allt, o så körde de bort den åt oss oxå! Tack för det! Det blev så otroligt mycket finareoch ljusare utan det stora, fula, lutande och halvdöda åbäket!

Idag är lilla Alice här på besök, matte Jenny är på partaj så vi fick äran att ha henne över natten. Det funkar jättebra med henne o Oya. Hon tycker i o för sig att Oyan är lite halvjobbig som ska busa HELA tiden men hon är ju rätt duktig på att säga ifrån så det är inget problem. Nu ligger de o sover framför brasan men Alice väntar nog på att hennes matte ska komma o hämta henne. Hon är inte riktigt samma hund när Jenny inte är med för hon ligger mest och väntar, tittar upp lite olyckligt och sucka djupt..lilla gumman. Tänk att man kan vara så mammig trots att man är en gammal dam..


Oyan deppar för att Alice inte vill busa med henne..


Förresten så skulle jag ju pluggat hela helgen, det var ju min mission för helgen MEN jag har inte ens tagit fram böckerna än..det börjar dra ihop sig till tenta snart så jag har verkligen inte "råd" att vara lat men säg det till en som har gröt i hjärnan och betong i armar o ben. Mycket kan och ska skyllas på graviditeten, det är faktiskt så att man blir mer trögfattad som gravid...och trött. Så klarar jag det här så ska jag ge mig själv en stor eloge och vara nöjd med mig själv som f-n.

Nu kom det upp en liten dynamit-Harry med kisande ögon och snuttefilt i släp. Henry vaknade till och gick upp, hans hår står rakt ut på sidorna och han är rosigt om kinderna av febern. SÅÅÅÅ söt. Hoppar upp i soffan bredvid mig och titta på min glasskål.."mmmm glädde"..nä de är inte grädde utan glass.."mmmm lass". så sitter han nöjd bredvid mig och äter lite glass medan pappa gör välling. så säger han : "puss mamma Hej då" och följer med pappa in i sängen igen..Å vad jag älskar denna unge! Han är helt enkelt bäst, bara så ni vet!


Trött o febrig lite dynamit-Harry

Johan vet fortfarande inte vad vi ska hitta på på alla hjärttans dag.. hihi *myser*

Over and out





Kommentarer
Postat av: Gudmor-camilla

Han är bara för söt lille dynamit-harry! Åh,.. saknar honom så det nästan gör ont! Måste ses snart!

Puss

2009-02-01 @ 17:04:11
URL: http://motalatjej.blogg.se/
Postat av: anton

så söt saknar er(L)

2009-02-04 @ 20:01:42
URL: http://antonhanell.blogg.se/
Postat av: Jess

Saknar er med Anton! Hoppas vi ses snart! Ta hand om dig gubben! Kramar Jess

2009-02-04 @ 20:22:15
URL: http://jesbodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0