Lite korkad är man allt..

10 dagar över tiden och jag är riktigt less nu..Värst är att man inte kan planera och göra något utan bara måste vara på hemmaplan och vänta..Gillar inte att vänta..inte min starka sida precis. MEN nu är det ju bara 5 dagar kvar tills jag blir igångsatt och det är ju ändå överkomligt (försöker att låta positiv här..), även om jag absolut inte vill bli igångsatt som ni vet! Om jag nu måste välja mellan två onda ting, vänta eller bli igångsatt, så väljer jag igångsättning helt klart! Har tjatat på min barnmorska sedan jag fick veta att jag var gravid att jag inte ville gå över tiden och att jag inte ville bli igångsatt, men nu verkar det som jag får göra båda delarna.. surt sa räven! Man får ju inte alltid som man vill här i världen!

Igår kom mormor till oss och det var ett kärt återseende! Henry var så lycklig, han sa "Min mormor" flera gånger liksom för att försäkra sig om att hon var där! Mormor o Henry tog en cykeltur och badade medan Johan o jag passade på att fixa i trädgården. Han klippte häcken och jag tog ett varv med gräsklipparen och sedan kapade jag lite ved. Ganska korkat gjort eftersom jag knappt kan röra mig idag..men vad fasen..nåt måste man ju göra för att få dagarna att gå..Jag har ju dessutom testat att ta det lugnt o vila mig rätt länge nu och det funkar ju inte så jag tänkte att jag kör ett race o ser om det ger nåt.. men icke..eller jo..foglossningssmärtor från helvetet..Ursäkta alla dessa svordomar..

På kvällen åkte vi till Visjön och tog ett kvällsdopp, det tyckte Henry var jättemysigt! Han hittade direkt några som han kunde prata med och höll sedan låda..





Idag har Henry och mormor varit på semester! De tog tåget från Mjölby till Norrköping där de gick på McDonald´s och sedan tog de tåget hem igen! :) Stor dag för Henry som tyckte att det var så spännande att åka tåg!! Inte behövs det mycket för att göra honom nöjd!
De har iallafall haft en härlig dag.

Johan har varit duktig och dammsugit, tvättat bilar och tvättat sängkläder idag. Medan jag, som varit nästintill invalid, bara har latat mig i solstolen. Nu på kvällen har mamma och jag bakat bullar och gjort jordgubbssaft! Så nu finns det iallafall lite fika om det finns någon som vill komma o hälsa på oss..fast ni får nog snabba på för bullarna brukar gå åt som smör i solsken här.. ;)

Ha en skön kväll!

Över o ut!

Kommentarer
Postat av: camilla

Jag fattar inte att du överlever ute i solen.... själv håller jag på att avlida, men hänger väl i ett tag till... För din skull! ;-)

Vi kommer gärna och hälsar på, men som sagt... man vågar ju knappt bestämma nått med er nu. För ett tu tre så kanske ni måste åka och föda barn! :-D Ses snart! Puss

2009-07-15 @ 22:36:47
URL: http://motalatjej.blogg.se/
Postat av: johanna

hej hopp!

Så du är kvar hemma...?? Ja ja det är inte mkt att göra....tyvärr men du snart får du ju se lille mini!! Tänk bara 5 dagar kvar..som längst! Hur var det sist när du blev igångsatt? tog det lång tid?

Jag, barn o hundar kommer gärna o hälsar på......när ni är utvilade å så såklart! El så kanske ni vill komma hit...så jag kan bjuda på fika, så ni bara kan njuta av att ta det lungt o mysa med mini! Det gör jag mer än gärna....alltid kul med NYA MKT TREVLIGA O GOA VÄNNER!

Ha det så bra! Tämker på er1

kram johanna

2009-07-15 @ 23:55:43
Postat av: Lisa

Du är allt rolig du.. som vågar ger dig iväg på utflykter över 20 mil hemifrån, flera dagar över tiden och kallar de för att hålla sig på hemmaplan, hi,hi..

Nybakta bullar låter mumsigt, synd att jag inte har tid att hälsa på er, här är de packning, packning och åter packning som gäller när jag kommer hem från jobbet ikväll.

var rädd om dig!

kraaaam

2009-07-16 @ 14:05:02
URL: http://minagoldenkillar.dinstudio.se
Postat av: Jess

Camilla: Skönt att du hänger i! :) Hoppas att han behagar komma ut snart så man kan få liute ordning o reda på tillvaron! Hur ser helgen ut för er? Puss



Johanna: Vad gullig du är! Ni får gärna komma till oss eller så kommer vi till er eller så gör vi båda delarna! Är ju så nyfiken på ert fina hus med! Det vore jättekul om vi tog tag i att ses sen när Mini tittat ut! Ha det bäst! Kramar



Lisa: Haha! Ja fast det är ju en hel vecka sen nu.. ;) Hoppas att ni får en härlig semester nu för det är ni verkligen värda! När ni kommer hem så får vi se till att träffas, det var ju jättelänge sen nu. Tror Oyan börjar få dagisabstinens med..Ta hand om er! Kramar

2009-07-16 @ 19:51:03
URL: http://jessbodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0