Shit..

Idag var det dags för bedömning..Träffade världens raraste överläkare som igentligen jobbade på Varbergs lasarett men som brukade komma till Motala och jobba några veckor på sommaren..Hur som helst!

Han var så gullig och frågade mig hur jag mådde och beklagade att jag behövde vara där. Sen gjorde han en undersökning och en svepning..vilket gjorde jävulskt ont idag av nån anledning. Kanske beror det på att jag fick en blödning igen i morse..Jag har haft mycket värkar de två sista nätterna men de har klingat av fram på morgonen så antagligen berodde blödningen på det. Jag hade öppnat mig en halv cm till nu. Han tyckte att vi skulle göra ett ultraljud för att se hur fostervattenmängden så ut och dessutom göra en bedömning av hur stor Mini är eftersom Henry vägde närmare 5kg! Det visade sig att fostervattenmängden var lite i underkant och att Mini var betydligt mindre än storebror. Läkaren uppskattade Minis vikt till ca 4kg..så han är ju ändå inte liten!
Han var så noggrann och det kändes skönt, vi fick se aortan o hjärtat, o så mätte han magen, huvudet och lårbenet. Dessutom kollade han blodgenomströmningen i navelsträngen som tydligen har betydelse för hur Mini mår, det låg lite i underkant och så kollar man ju moderkakan eftersom den förlorar i effektivitet när man är överburen som det så fint heter när man gått över tiden.

Läkaren tyckte att det var dumt att vänta tills på måndag med igångsättningen och såg till att jag fick en tid imorgon!! Trots att det är överfullt på förlossningen i Linköping! Så nu händer det..IMORGON (eller senast på söndag) KOMMER MINI!! Tänk att ni äntligen ska slippa mitt tjat o gnäll..häligt va?! ;)
Det känns ju helskumt att veta detta samtidigt som det är helt underbart! Äntligen får jag träffa den där lilla envisa i magen! Är sjukt rädd inför förlossningen men det finns ju ingen återvändo så jag har bestämmt mig för att det kommer att gå jättebra! Jag ska ta det lugnt och inte tänka för mycket innan nu..LÄTT!!

Så, kära vänner, håll alla tummar o tår för att MIni kommer ut välbehållen och som en frisk liten krabat imorgon!

Lovar att uppdatering o bilder kommer så fort vi kommit hem o landat!
Ha det bäst så länge!

Över o ut!

Kommentarer
Postat av: Helena, Arne o Stina

Vi väntar med spänning och håller tummar och tassar.

2009-07-17 @ 20:24:58
Postat av: camilla

jag håller allt jag har, och allt vad jag kan! Hör av er så fort ni kan i morgon, så vi får höra hur det går för er! Petedin & lustgas, gumman... det är grejer det!

Puss puss

2009-07-17 @ 20:54:12
URL: http://motalatjej.blogg.se/
Postat av: Izzi

Detta fixar du galant! Lycka till!

2009-07-17 @ 21:13:18
Postat av: johanna

ÅÅåå, vad glad jag blir för din skull.... får gåshud på hela kroppen när jag läser detta! ;-)

Behöver du hjälp på BB så ring....(om johan svimmar el så ;-).......(vilket jag InTE tror) men OM så ar jag mer än gärna med!

Jag har ju alltid velat bli barnmorska så det skulle vara en bra början!!!!

Ha det nu så bra!

TÄNKER PÅ ER!

STYRKEKRAMAR JOHANNA

2009-07-17 @ 21:49:07
Postat av: Helena

Måste ju skicka ett stort lycka till här oxå -- trots ihärdig sms-terror från min sida ;-)

TYcker det ska bli jättespännande - kommer nog få lite svårt att sova inatt. Som jag ska fundera. För att inte tala om imogon från klockan 8 o framåt... Det kommer gå som en dans! Kramar!!!! /Helena

2009-07-17 @ 22:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0