Kära vänner..

Jodå han ligger kvar därinne..inte gjort en antydan till att vilja se dagens ljus än iallafall..

Igår var jag till MVC igen och gjorde hinnsvepning nummer två. Hade öppnat mig lite mer så nåt hade ju hänt iallafall sen låg jag med CTG i 20 minuter för att kolla om det var några sammandragningar men det var kolugnt där inne! Han känner väl inte för att komma ut helt enkelt..envisa unge! ;)
Nu är nästa tid den 17 juli då jag ska in för bedömning..de kollar hur de ska sätta igång förlossningen beroende på hur pass öppen man är osv..och sedan blir jag igångsatt (hemska tanke) på måndagen den 20:de juli!
Å VAD JAG VILL FÖDA BARN INNAN DET!!!! Jag vill verkligen inte bli igångsatt den här gången, det var en pina förra gången..usch! Även om de säger att det är mycket lättare den här gången så vill jag att det ska komma igång av sig själv..jag skulle kunna gå en månad till om jag bara visste att det kom igång av sig själv..det är sant! Inte mycket jag kan göra dock..bara att gilla läget!

Efter besöket på MVC åkte vi till Borensberg och hälsade på mamma som är husvakt åt min mormor som är i TYskland ett par veckor. Vi tog en snabbfika och Henry fick fylla på "mormorförrådet". Han har ju ett behov av henne som ni säkert förstått..

Sen åkte vi hem igen och hälsade på Lisa o Lotta på Oyans dagis för Pernilla och Dixon var där från Åtvidaberg tillsammnas med Pernillas mamma. De hade med sig en jättegod smörgåstårta som vi festade på. Vi passade på att släppa ihop Oyan o Dixon, mellan regnskurarna, så att de fick leka lite. De verkar gilla varandra och leker bra ihop.
Sist så var Oyan outtröttlig men igår så blev både hon o Dixon trötta rätt fort, det måste ju bero på vädret och att Oyan just nu är lite loj efter löpet. 
Vi hade iallafall lika trevligt som alltid och Henry passade på att showa lite med..han är en liten spillevink som älskar att vara i centrum..Han bjuder oss på många skratt!


H passade på att klä av sig och springa med rumpen bar i hundarnas rasthage..


Gofis..


Oyan o Dixon




Fina, fina Dixon vilar ut efter ett race med Oyan



Oyan flåsis för ovanlighetens skull..

Goa vänner..

Idag har vi bara varit hemma och njutit av ett par timmar i solen.
Henry har lånat pappas hörselskydd med radio och gått runt naken i foppatofflor med dessa samtidigt som han klippt gräset med sin lilla klippare. Tyvärr lyckades jag aldrig fånga honom på bild men det var en syn för gudarna kan jag lova..Johan o jag låg dubbelvikta av skratt! Så härlig!


Med pappas hörselskydd

Över o ut!

Kommentarer
Postat av: Pernilla Swärdh

Fina bilder! Det var ovanligt att se Oyan så flåsig... Kul att dom har så roligt ihop. Min yngsta son Hampus fyller 13 år den 18 juli, kanske lilla "mini" tittar ut då..... Ja, jag vet att det är lååångt tills dess---;). Imorgon ska vi åka till Västervik och gå på Visfestivalen, KUL!!! Ha det gott! Hälsa! Kramizar!!!!

2009-07-08 @ 22:22:51
Postat av: camilla

Hej hjärtat! du får ta min kunds råd på allvar... Ut och cykla mountainbike i kuperad terräng! :-D Eller ta den där löpturen, eller kanske en kombination av båda? :-D Spring uppför berget och cykla ner... kommer han inte då så kommer han nog aldrig komma!!!! Annars föreslår Anders powerplate-träning.. ;-)Ses snart... saknar er! Puss

2009-07-08 @ 22:24:41
URL: http://motalatjej.blogg.se/
Postat av: Jess

Pernilla: Å vad kul med visfestival!!Jag vill med..känner mig lite lätt bunden hemikring tills den här lilla är ute! Ha det så bra och om du vill så får du gärna mejla receptet på smörgåstårtan, den var ju så god! Kram



Camilla: Jag har alvarliga tankar på att ta cykel över axeln o springa uppför berget och sedan dra en repa på cykeln nerför..det värsta är nog att jag inte kommer levande ur det och jag vill ju inte göra mina små barn moderslösa..bäst att låta bli.. ;) Jag har ju ett sånt där vibrationsbälte..kanske skulle ta på det på magen o se vad som händer..HAHA! Då vågar han sig nog aldrig ut stackarna och jag kommer väl aldrig att sluta vibrera...!!! Vilken syn!!Ska vi ses till helgen? Puss hjärtat!

2009-07-08 @ 23:09:17
URL: http://jessbodin.blogg.se/
Postat av: Helena på andra sidan city

Hej kompis!

Åh vad jag gillar din blogg! Fina bilder ni har. Oyan är verkligen fin och Henry är fantastiskt söt! Wille sa att han sett Henry nakenfis på "Henrys Oyans dagis", men jag missade det - live iaf ;-)

Det ligger på is, vårt hundköparprojekt. Det verkar som vi blivit adoptivföräldrar till en katt som själv verkar tycka att han bor här... Du vet ingen som saknar sin katt (en svart/grå/vitspräcklig vet ej om det är hane el hona, ser inte så gammal ut men inte direkt kattunge heller. vita tassar med en baktass som är vit högre upp oxå)?...

Funderar på att åka till IKEA idag. Du kanske ska med o trampa igång förlossningen? (nytt tips från coachen).

Ha det bäst. Hoppas du har lite bebisnyheter att komma med snart :-)

Hälsa familjen!

Kram Helena

2009-07-09 @ 07:46:21
Postat av: Arne

Men Jess, varför svarar du inte när jag ringer till dig ;)

Vi var på motorvägen vid Gränna idag och tänkte svänga förbi med Stinagrisen. Vi gissade att du höll på att föda barn, men man vet ju aldrig. Vi har semester nu så hör gärna av er så tittar vi förbi med Stina o busar lite!

/Arne i Mjölby

2009-07-09 @ 18:51:28
Postat av: Jess

Arne: Det hade ju varit trevligt att ses! Hade svårt att ta samtalet då ni ringde. Verkar som att det är nåt på G här nu..vi får se vad som händer!! När det väl är gjort så träffas vi SÅ gärna! Hör av oss!! Hälsa H & S! Jess o co

2009-07-09 @ 19:50:26
URL: http://jessbodin.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hur går det för dej.. vill han ut eller..??

Vet ni vad som hade hoppat över till mej förut... hittade en liten rackare på benet innanför brallorna.. usch!

Ha det gott!

Kramar

2009-07-09 @ 22:12:59
URL: http://bernergossar.dinstudio.se
Postat av: Arne

Go Jessica, GO!!!!!! :)

2009-07-10 @ 01:49:41
URL: http://stinalejonhund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0