Nedräkning..

Nedräkning..4 dagar kvar till igångsättning..det närmar sig!

Imorgon bär det som sagt av till Mödravården för en bedömning..Vilket innebär att de kollar hur de ska sätta igång mig beroende på hur pass öppen jag är osv. Troligtvis kommer de att ta hål på hinnorna så att vattnet går och sedan avvaktar man ett par timmar för att se om värkarbetet kommer igång av sig själv och gör det inte det så får jag värkstimulerande dropp. Det är den delen jag är skeptisk emot för med Henry så var det inget mellanting utan det var antingen värkar som avlöste varann eller så var det inga värkar alls..Dessutom gjorde inte värkarna nån nytta alls de första 5-6 timmarna! MEN nu ska jag ju inte måla fan på väggen för det kan ju gå hur smidigt som helst den här gången!

Jag vaknade inatt av att jag hade värkar, inget som var regelbundet men de fanns där iallafall..jag blev så glad..och nervös..såklart! Tänkte att nu så kanske det är på G iallafall..men så somnade jag ifrån dom och vaknade med molvärk imorse..trött som aldrig förr och framåt lunch var det helt borta! SUCK!

Idag har Henke varit här o hjälpt oss att sätta dit staketet som saknades på garageuppfarten. Det blev jättefint och nu är det bara en liten bit staket och en grind som ska fixas o så är det klart! Det är så grymt skönt att bocka av saker från "att göra listan". Nu är det bara en miljon saker kvar och det kommer ju nya hela tiden. Vi har ju haft våra dörrar för lackering och de blev superfina men i o med detta så ser tapeterna i hallen ut som skrutt..beiga, 4 barn och 2 hundar senare om ni förstår vad jag menar..Så nu måste jag övertala Johan om att vi ska ta tag i det snarast..eller åtminstonde så fort det blir höst. Å så köket och Henrys rum.. och tvättstugan med ja..Ni ser jag kommer på saker hela tiden!

Henry har spenderat ytterligare en dag med mormor och idag har de varit runt o hälsat på massor med nära och kära. De började hemma hos moster Jenny, Alice o Ester, sen åkte de till Borensberg och hälsade på min mormor Märta o så vidare till Ann-Kristin (mormors kompis) och sedan hem till morbror Pontus och alla kusinerna! Sen var Henry så trött att han däckade i bilen och när han kom hem så möttes han av Henkes två yngsta barn Isak och Emmie som var med här. Så de badade och lekte hela eftermiddagen..Han var rätt nöjd nu när han äntligen kom i säng!


Söt Emmie

Busig Isak

Henry naken..i vanlig ordning!! ;)

Välbehövd fikapaus

Lilla Oyan är eländig och HUNGRIG..Hennes skendräktighet har kommit igång ordentligt nu..Hon vaktar oss mot allt o alla och har fyllt på med mjölk i pupparna..Undrar just hur det ska gå när hon får träffas lilla Ester nästa gång.. Jaja, vi gör vad vi kan..drar ner på maten (vilket gör att vi ständigt har bedjande blickar och sorgsna ögon riktade emot oss..) och motionerar henne men hon vill ju inte gärna så det blir inte så långa sträckor.. Vi har anmält oss till en utställning den 1 augusti med. Det blir intressant att se hur hon är då, det kommer ju att vara 1½ månad sedan sist då..Ser fram emot det..sen är det RR special i Askersund helgen efter och det ska bli hur kul som helst!


Oyan har tagit favvostolen..


Näpp, nu ska jag gå o göra lilla mamman sällskap i tvsoffan! Ha en trevlig kväll!

Över o ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0