Hello..

Nu är jag tillbaka igen..fattar inte hur trött man kan vara! Det känns som jag går runt i med bomull i huvudet och ibland kan jag knappt hålla ögonen öppna! Tage är världens snällaste bäbis, eller snäll..det finns väl inga dumma barn..men han är så lugn och harmonisk! För det mesta är han bara helt tyst och ligger och tittar med sina fina små ögon..Jag är helt kär i honom som ni förstår..Hur kan man älska någon så mycket som jag älskar Henry och Tage? Trodde inte det var möjligt att älska två lika mycket men jag hade fel..Tänk vad jag är lyckligt lottad som har fått två friska och krya barn!
Det är inget man ska ta förgivet och något jag är otroligt tacksam för..


Storebror har klätt ut sig i mammas linne..


Lillebror i sin vanliga pose

Jaja, ni får stå ut med detta djupa dravvel tills jag har kommit ur min lilla rosa bubbla..Just nu är det "känslorna utanpå" som gäller.. Igår kväll tittade jag o Johan på filmen Australia och jag grinade mig igenom hela filmen..drygt 3 timmar..så i morse fick jag knappt upp ögonen för ögonlocken var så svullna..sån är jag nu..grinar åt det mesta för att sedan skratta en stund och minuten senare bli yxtokig över en liten skitsak..Hormonerna flödar skulle man väl kunna säga! Stackars stackars min Johan!

I onsdags var det dags för ett besök på BB hemvård i Motala. De tog ett PKU test på Tage och så gjordes en läkarkontroll. När de lös i hans ögon var det tydligen lite rött i nedre delen av ett öga så vi fick en remiss till ögonkliniken i Linköping så de skulle kolla på det. Där fick vi en tid redan igår och for in..blev rätt nervös att det skulle vara något allvarligt eftersom vi fick tid så fort och värre blev det därinne när läkaren tittade med massa olika maskiner i ögonen på Tage och gick sedan iväg för att hämta fler..Men som tur var så såg allt bra ut. Läkaren var bara väldigt noggrann och ville absolut utesluta att det var det minsta fel på Tages ögon! Sköööönt!


Tage söt som socker

När vi kom hem åkte vi in en sväng till Ödeshög för det var Johanna marken igår. Henry shoppade ett par foppisar som ser ut som bilar och lite märken att sätta på tofflorna. Sen hittade vi även t-shirts med traktorer och lastbilar på..han verkligen älskar dom! Tänk vad stor han blev när Tage kom..vår lilla H! Han har det lite jobbigt just nu, det är verkligen en stor förändring för honom. Från att ha varit ensam om all uppmärksamhet i 2.5 år till att behöva dela den med Tage över en natt..Han är så duktig och hjälpsam och han verkligen avgudar sin bror (som han vägrar att kalla Tage utan envist kallar bäbisen..). Det första han gör när han vaknar är att rusa in till mig och Tage och fråga " Var är bäbisen?" och sedan kryper han upp och pussar på Tage! Men ibland är han inte lika kärvänlig om man säjer så..helt naturligt och inte ett dugg konstigt men oj vad frustrerande och jobbigt det kan bli..


Finaste Henry..undrar vad han tänker på?

Idag har vi varit i Kommorp och hälsat på Mia, Pelle & Vincent. Mia och jag har haft hästar ihop förrut och de bor på gården där jag hade mina hästar. Det är alltid lika trevligt o mysigt att träffas..Vincent och Henry leker väldigt bra ihop och Mia och jag har gjort väldigt mycket ihop förr om åren och står varann nära. Vi praktiskt taget bodde ihop när jag hade hästarna. De driver ett jordbruk så Henry fick äntligen åka traktor idag! Han var eld o lågor när vi körde in på ladugårdsplan för där stog det FYRA traktorer!! Johan var minst lika exalterad när han fick åka med Pelle i hans Porshe med typ 450Hk..Ojoj..
Själv  fick jag pussas lite med lilla Valle som inte är så liten längre. Han har fyllt 8 år men kommer nog vara bäbis i mina ögon för alltid. Mia räddade honom från slakt för 4 år sedan och då var han så liten och späd för att nu vara en grasiös och rejäl valack!


Vincents vrålåk..Hummern


Fort ska det gå..


Söta


Delat traktorintresse


Valle & Oya bekantar sig


Oyan älskade att springa fritt på gården, det fanns så mycket att upptäcka..


Fina fina Mia med Tage

Imorgon skulle egentligen Stina och hennes husse kommit och hälsat på oss men tyvärr så har Stina blivit halt så det får bli en annan gång istället! Hoppas det går över fort och att det inte är nåt allvarligt! Så morgondagen är helt öppen bortsett från gräsklippning och promenad..underbart!

Näpp, nu ska jag gå o lägga mig..Tage har vänt lite på dygnet och är som hungrigast på nätterna så det blir inte så mycket sammanhängade sömn då!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Arne

Klart vi kommer snart! Stina slutade att halta och matvägra så fort matte kom hem....

Själv har jag varit o kört motorcykel på kinnekulle i två dagar. Synd att jag inte kan ta passagerare, annars hade jag kunnat bjuda Johan på en åktur som slår en Porsche till och med..... ;)

/Arne

2009-07-30 @ 00:16:12
URL: http://stinalejonhund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0