Gravidhagga..

Nu så var hinnsvepningen gjort och jag har noll o nada känningar! Lite besviken blir man allt även om jag var förberedd på att det visst kunde bli så.. Nu är det tre dagar kvar till BF och jag ser framför mig ytterligare två veckors väntan..blir igångsatt den 20 juli så om inte förr så kommer Mini då! BM sa att det var "väl förberett" men att det behövdes lite värkar och just nu är det som sagt stiltje där inne. Han gör inte många knop i värmen! Vad jag minns av Henry så var det ett fasligt liv i magen på slutet..det kändes som han möblerad om bland organen därinne men Mini nöjer sig med att sträcka på sig och buffa lite neråt ibland!

Blev påmind om att man inte får bada på 6 veckor efter att man fött barn så just nu gör det inte så mycket att han inte vill komma ut, det får gärna bli lite svalare innan. Just nu bor jag ju i poolen!

Henry har fått feber och kräks i värmen, stackars liten! Han mår dock bättre idag så jag håller tummarna för att det bara var en släng av nåt..Han har för övrigt lyckats hälla vatten över min mobil för andra gången inom loppet av 2 veckor. Första gången tog han den helt sonika o slängde i poolen och idag hällde han en halv 10 liters hink med vatten över den för att han blev sur på mig..Kan ju meddela att mamma Jessica gick i taket!! Så ni Hästholmabor som läser bloggen, som undrar vem tusan som gormade så det ekade i hela byn på fredagförmiddagen...det var bara jag...Gravidhaggan!
(Kan ni tänka er att det inte hänt nåt med mobilen alls varken denna eller förra gången..Det måste ju tyda på bra kvalitet.. eller kanske bara tur!)

Igår var jag hos kära Camilla o fick håret fixat..lite slingor så nu ser jag lite roligare ut iallafall.
De hade varit på 3D ultraljud på förmiddagen och fått se sin lilla. Det visade sig att de väntar en liten pojke till så nu har de triss i pojkar och Camilla är verkligen underrepresenterad hemma då de även har två katter o en hund som alla är hanar de med! Får nog ta o skaffa sig nåt feminint djur att utjämna med.. ;)  De fick så fina bilder på pojken, så himla coolt att man kan se så himla väl. Deras lilla kille förväntas komma i slutet av Oktober!

Ser fram emot våra träffar (Fam Högqvist och vi alltså) om sisodär ett, ett o ett halvt år..Då vi har Anton som är 14, Henry som är 4, Ville är 3 och två minisar på typ ett år! Å så Oyan o Malte med.. Det blir livliga dater det! HaHa! Bäst att passa på att prata med varann nu innan för sen lär man väl inte få en syl i vädret eller en lugn stund.. ;) Underbart!

Plockade upp syster på väg hem från Motala igår så hon ska vara hos oss till imorgon! Jättemysigt..Hon har gett mig en välbehövd pedikyr idag så nu är mina fötter lena som bäbisfötter! Har ju fotfobi så hon är en av få som får ta i mina fötter..Tack älskade syster för att du tog dig tid!

Helgen blir lugn med endast en tripp till Familjen Högqvist inplanerad.

Håll nu tummarna för svalare väder (solen får ju gärna vara framme men det behöver ju inte vara så smällhett..) och att Mini vill komma ut snart då!. Ska tillbaka till MVC på tisdag och då gör de ett försök till att dra igång det om jag vill. Det är ju inte det behagligaste man kan tänka sig men det kan det ju vara värt!

Nu har syster bakat en kladdkaka som vi ska frossa i...Mums!

Över o ut!

Kommentarer
Postat av: Lisa & grabbarna

Attans oxå att de inte satte igång nu efter hinnsvepningen :( han kanske väntar till de blir lite svalare, han tänker nog på sin mamma som inte kan ligga i poolen efteråt.

Jaha, var de du som gormade.. jag trodde de var åskan som gick ;).. tur att mobilen klarade sig i alla fall.

Ni är sååå välkomna att komma och plocka fläder hos mig om ni vill.

tråkigt att Henry inte mår bra, hoppas han kryar på sig snart.

Håller tummarna för att mini tittar ut nu snart.

Lycka till!

kramar

2009-07-03 @ 22:14:50
URL: http://minagoldenkillar.dinstudio.se
Postat av: Lotta & Gossarna

Jasså, det var du som lät så igår.. hm!.. kanske "mini" oxå hörde och tyckte det var bäst att stanna kvar i magen en stund till. ;)

Jag har beställt svalare väder med sol nu.. trodde dom hade sådant kvar på lagret!!

Kladdkaka :0.. vad smaskigt!

Kramar

2009-07-04 @ 10:08:49
URL: http://bernergossar.dinstudio.se
Postat av: johanna

hej hopp!

Vad det du som lät igår, tyckte väl att det var nåt!!!! ;-) Man kan ju bli tokig på de små....Wille o wega retas o bråkar mest hela tiden o wille är väl i nån fas nu el ja alla 3 barnen förresten!

Ta det nu lugnt o vila upp dig inför förlossningen...ska bli så spännande! (bebisar är ju det bästa som finns!!!!) Vi kan ju ta o träffas en dag när mini kommit o ni alla är pigga! Zoya skulle nog gärna vilja springa av sig lite tillsammans med Oya!

Kram kram!

Krama H oxå!

2009-07-04 @ 12:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0