Dagen D..

Så var dagen kommen då lilla Mini har beräknad födelse..men som ni alla säkert misstänker så ligger han tryggt kvar i min mage! Han har inte visat nåt intresse alls av att se dagens ljus! Eftersom storebror inte heller ville komma ut så har jag liksom räknat med att Mini inte skulle komma idag men ändå så är det ju den här dagen som på något sätt är mål!

Igår var en fullspäckad dag..Vi började med att åka in till Motala och lämna Jenny och hämta de dörrar som var kvar efter att ha blivit omlackade. De blev så himla fina!!
Sedan hämtade vi upp mamma/mormor och åkte hemåt igen! Väl hemma så åt vi lite lunch och så åkte vi en sväng på Heda markand!

Den är lite mysig den markanden, det är bara hantverkare och de är dessutom från trakten. Sedan fanns det ju både hästar o kaniner att titta på..vilket var väldigt uppskattat av Henry! Han red för första gången i sitt liv och sken som solen under tiden! Sedan träffade vi på farmor o farfar och de visade Henry alla fina kaniner som fanns där..han var eld o lågor minst sagt! Han verkligen älskar djur, så nåt har jag väl färgat av mig i han även om han annars är pappa upp i dan! ;)


Väntar på att få rida!

Ridandes på hästen Prins med mormor bedvid sig.

Han verkligen älskade det! Mammas pojke!

Finast i världen!

Å så kaninerna..

Det är VÄLDIGT viktigt att kepsen sitter på sned just nu..

Lyckan var ju gjord när han till o med fick sitta inne i buren hos kaninerna!

Sedan for vi hem igen och badade och fikade. Det var minst sagt varmt att gå på markanden, det var precis som om luften stog stilla och jag rann nästan bort..Tack gode gud för poolen!

Sen var det bara att packa ihop oss igen och åka tillbaka till Motala o lämna släpvagnen och mormor. Vi hade en date med fam. Högsqvist så vi åkte dit och åt jättegod tacopaj! Sedan tog vi hundar o barn och gick till kanalen för att bada men det var bara Malte som badade...Oyan, badkrukan, stog på kanten och velade men hon vågade inte hoppa i...Hon är allt en liten fegis!! Camilla syster var där med sin lilla Daria, en 6 månaders amerikansk bulldog. Jag föll som en fura för denna lilla dam då hon var så himla glad och vänlig! Hon var så försiktig mot barnen och så himla söt! Ett litet lyckopiller!
Oyan tyckte att hon var skitläskig till att börja med men sen var det precis som att hon började att valla henne..Hon motade henne om hon sprang iväg för långt och såg till att hon var runt oss hela tiden..Lilla Oyan hon är en liten mamma ända in i benmärgen!

När vi sedan kom hem var vi alla precis slut och somnade gott efter en trevlig och händelserik dag!

Idag har Johan jobbat och mamma har varit hos mig o Henry. Vi har inte gjort nåt särskilt utan bara fixat här hemma och tagit det lugnt. Efter lunch så vilade vi alla en stund..Jag somnade ute i solstolen för att vakna med ett ryck av att det spöregnade på mig..Haha! Vilken syn..här sprang jag runt o rev in tvätt, dynor o leksaker..snacka om att jag vaknade fort!

Nu har Johan kommit hem och det vankas hemmagjord pizza. Sen ska jag nog gå o lägga mig, är så himla trött att jag knappt orkar nåt idag! Undrar om det är pencillinet som gör att jag känner mig så himla trött?!

Skönt är det iallafall att det blivit lite svalare! Nu får Mini komma precis när han vill faktiskt! Håll tummarna för att det inte dröjer så himla länge!


Syskonmys framför Bompa!

Över o ut

Kommentarer
Postat av: Lotta

Härlig bild på Henry och Oyan i soffan. Blev det några kaniner med hem.. och kanske en liten ponny? Håller tummarna för fullt för att mini ska komma ut snart..

Ha det gott!

Kramar

2009-07-06 @ 07:22:18
URL: http://bernergossar.dinstudio.se
Postat av: Jess

Nej inga kaniner med hem..då måste tyvärr Johan flytta.. ;) Det var nära att vi tog med lilla Prins hem, han var så söt! Tack för tumnmarna, de behövs nu! Ha det bra! Kramar

2009-07-06 @ 11:46:24
URL: http://jessbodin.blogg.se/
Postat av: Lisa & grabbarna

Attans då att inte lille mini vill ut.. håller alla tummar jag kan hitta så hårt de bara går för att han tittar ut nu snart :)

Henry ser verkligen lycklig ut när han sitter på hästryggen och även bland skuttisarna.

Så mysigt dom två sötnosarna har de i soffan :)

Då är de två dummysar ute och flyter omkring.. kan tänka mig att de finns dom som undrar vad de är för något om dom får se dom, hi,hi..

Ha de riktigt bra

kraaam

2009-07-06 @ 18:28:38
URL: http://minagoldenkillar.dinstudio.se
Postat av: johanna

Gud, så sööööt han är lille H!!!

Hoppas nu att mini kommer snart....om man ändå kunde bestämma att NU kommer dom ut...vet själv hur det är....wille gick jag över 12 dagar med o wega 10 dagar. Det är tyvärr bara att vänta tills dom bestämt sig för att komma ut!

ha det så bra! håller tummarna!

Kram

2009-07-06 @ 20:04:47
Postat av: Jess

Lisa: Det kanske kan bli en affärside att åka ut på vättern o samla dummysar.. ;)Kram!



Johanna: Hoppas bara att jag slipper bli igångsatt..usch! Kram!

2009-07-06 @ 22:54:11
URL: http://jessbodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0