Måndag

Ja visst, jag är tillbaka idag igen..kanske blir tjatigt.. ;)

Idag har jag gått in i v. 37 i graviditeten och det är bara 27 dagar kvar tills Mini är beräknad..jag har rätt mycket sammandragningar men jag antar att jag får vänta till slutet av juli innan jag får träffa den här lille! Han ligger så jäkla långt ner nu att det är svårt att gå normal...haha.. det ser nog rätt kul ut..bjuder på det!
Han har för övrigt fortfarande inget namn..tänker så det knakar men hittar inget jag verkligen tycker om..



Johan har plockat ner både vaggan o spjälsängen från vinden idag så nu börjar det bli lite mer på riktigt. Henry tyckte det var något spännade och han var tvungen att provligga vaggan en stund..Han hämtade sina kuddar och tog Oyas filt och la sig..söt! Hoppas att han kommer att tycka om att bli storebror..Det blir väl säkert en del tvister i början men jag tror han kommer tycka att det är roligt att få hjälpa till att ta hand om Mini och vara "stor o duktig"! Lillplutten..

När vi la oss ikväll så sa han " Mamma, älskling" och klappade mig i håret, gullungen.. Man blir ju varm i hjärtat när man tänker på att det inte var så länge sen han låg i min mage och jag funderade på vem som gömde sig därinne! Å så kom Henry som redan från första början har charmat de flesta i sin omgivning..Så fort han kunde sitta själv så sökte han folk med blicken och när de tittade på honom så log han ett underbart tandlöst leende som man inte kunde motstå.. Min lilla stora kärlek!


Henry 8 månader

Johan och Oya har varit uppe på berget o gått i bokskogen idag och nu på kvällen var det dags för utställningskurs. Det går väl sådär men skam den som ger sig! På lördag är det dags för utställning i Örebro. Det är en inofficiell utställning för Rhodesian Ridgeback. Det ska bli så kul!! Vet att Stina med matte o husse ska dit iallafall, det bli kul att träffa dom igen. Skrev o frågade om det var ok att vi kom trots att Oyan löper och det var det men vi fick rådet att sitta en bit ifrån ringen så vi inte störde hanarna allt för mycket och det köper jag! Det är både utställning och lydnadstävling så det ska bli så himla kul att se!
Jobbigt bara att Vätternrunda går samma dag så vi lär väl få ta en annan väg hem iallafall!







Nu ikväll har jag strykt och tagit kort på alla de kläder jag sorterat ut och ska sätta ut på Tradera! Jag har så sjukt mycket kläder som jag aldrig använder och nu ska jag se om det kanske är någon annan som kan ha nytta va dom stället. Det är bland annat en del mammakläder som åker nu! Men herregud vilket jobb det är..

Nä nu blev klockan sådär mycket igen..o Johan som ska upp o jobba imorgon!! Bäst att skynda sig till sängen för några timmars sömn..de senaste 3 nätterna har jag sovit sammanlagt 6 timmar..tjohoo..Det måste ju vara nån form av förberedelse på vad som komma skall..vet att det var precis likadant när jag väntade Henry!

Över o ut

Kommentarer
Postat av: johanna

hej på er!

Du fär mer än gärna ksriva varje dag....det är ju så kul att läsa! Du är duktig!

Ja nu är det inte långt kvar.....snart kommer den lilla! (blir lite avis, allt..dom små liven är ju så goa!)

Allt bra annars?

Ja här går man och barnen är på fsk, känns konstigt att lämna dem och själv går man hem????

Fick jag bestämma skulle W o W få vara hemma med mig hela tiden...!

Imorgon ska jag hoppa in o vika här i ödeshög, så jag fär träffa lite folk iallafall!

Lycka till på lördag, håller tummarna!

Krama söta H från mig!

Ha det så bra!

kram johanna

2009-06-09 @ 12:06:10
Postat av: Jess

Hej Johanna!

Vad kul att du får hoppa in o jobba lite.Vi saknade dig igår när vi hade "pysselkväll" på dagis! (Ja annars med förståss..) Hörde att du skulle jobba en del på Skattegården med? Kul!!

Hoppas vi ses snart! Kram Jess, Johan, Oya & Henry

2009-06-10 @ 09:40:45
URL: http://jessbodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0