Nationaldagsfirande o lite annat

Det blev som sagt inget Skänninge för oss, vi stannade hemma och firade istället! Johan hade köpt med sig färska svenska jordgubbar hem (!!) Jag kanske inte behöver skriva att jag ÄLSKAR jordgubbar och kommer att leva på det så fort de mognar och går att köpa runikring! Hur som helst gjorde vi en jordgubbstårta dagen till ära, kan ju inte påstå att vi på något sätt är några superfirare av nationaldagen men det är ju alltid kul med lite fest!


Vår fina tårta!

På eftermiddagen och kvällen skulle Johan iväg på 50 års fest hos en jobbarkompis, där han även skulle spela under kvällen. Han har ju tidigare hållt på en hel del som discjockey men spelar numera mest om det är nån han känner som frågar eller så. Han ska dessutom jobba söndagdygnet på ambulansen så han sov över på station inatt..stackarn har var precis slut imorse när jag pratade med han. Hade spelat till 03 och började jobba 08!! Hoppas de har det lugnt så han hinner vila lite..


Henry och hans fina moster myser..och självklart är Alice med på ett hörn!

För att jag inte skulle behöva vara helt allena och för att Henry inte skulle bli totalt uttråkade så kom min kära mor och syster o hälsade på. Vi hade jättemysigt och åt god mat och passade på att titta på några videofilmer som jag hittat i en gammal låda . De var från när jag slutade 6:an, syrran 9:an och brorsan tog studenten. SÅ himla kul att se..tänk att det är 19 år sen! Shit vad tiden går..

Henry har ju haft så kul att han inte haft tid att sova något idag på dan, så när vi satt och tittade på tv nu ikväll så somnade han i mitt knä..lillplutten..det var nog 2 år sen sist han gjorde det. Han har hjälp mormor att putsa fönster idag och så har han busat med moster så han var antagligen helt slutkörd.. Tala om lyx förresten..min kära mor har putsat massor med fönster åt mig..GUD vad snällt o så fiiint det blev! Tack älskade mamman!

Nu ska jag läsa bloggar och sen blir det nog sängen för jag är lika trött som Henry..trots att jag inte busat hela dan..;)

Över o ut


Kommentarer
Postat av: Tant J, aka Moster

Tack för god tårta o sällskap!!

Fortsatte mitt "hundjobb" hemma.

Lyfte i byrackan i badkaret o

shamponerade ordentligt.

Fast jag inser att min klippning inte

är nåt jag är stolt över...

Och att hon har lite fler tovor på

vissa ställen än före...

Blir nog att besöka Hästholmen o få hjälp av Oyas dagisfröknar framöver! Hon ser iaf yngre ut!

Och det tycker hon är bra! ;)

Puss o kram!

2009-06-07 @ 22:51:02
Postat av: Jess (Henrys mamma)

Tant J: Jag tyckte hon blev jättemycket bättre än innan hur som helst! Lisa & Lotta fixar det mesta och jag tror att du skulle bli nöjd om de fick ett par timmar med Alice o en sax.. Härligt att få ha dig här en stund! Du är så välkommen.. Magen har hållt sig lugn och H sover som en stock!! Jag kommer visst aldrig i säng ändå.. Ta hand om dig! Puss & Kram

2009-06-07 @ 23:23:19
URL: http://jessbodin.blogg.se/
Postat av: Lotta & Gossarna

Vilken fin tårta!..håller med, jordgubbar kan man äta (nästan) hur många som helst.

Såg inte den svarta vovven i soffan först..

Kram

2009-06-08 @ 08:58:52
URL: http://bernergossar.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0