Poolpremiär och hosta

Å nu är det synd om mig må ni tro..feber och hostan from hell har drabbat mig..lagom till solen behagade visa sig!!! Dessutom hade jag sett fram mot Aktivitetsdagen på Omberg som Ödeshögs Kenneklubb anordnade idag!  Skit oxå Istället fick jag ligga hemma och parera värkar mellan hostattackerna..
Spenderade dock ett par timmar utomhus med min killar och lilla Oyan! Härligt!


Badpojken


Tvättar bilen




Oyan lite badsugen?

Henry har även han fått en egen pool! Har nog aldrig sett honom så glad som när han såg den ståendes på altanen..Han lös som solen och sa "Tänk att jag fått en egen pool" Så himla söt pussungen! Sedan har han badat konstant HELA dagen! Johan tog ett premiärdopp i den något större poolen och temperaturen mätte då 17 grader!! Jag kan ju lova er att det krävs betydligt högre tempratur än så innan jag tänker hoppa i den..i värsta fall får jag väl låna Henrys för där var det nämligen 26 grader! Thats more like it!
Fast när denna "förkylning" ger sig så kanske min pool fått upp värmen den med!











Annars har det varit en väldigt lugn Midsommarhelg. På Midsommarafton var mamma, syster och svärföräldrarna här. Vi skulle åkt en sväng till Ödeshög och firat vid hembygdsgården men Henry sov och ville inte vakna och så hängde ju regnet i luften så vi hoppade över det. Vi åt jordgubbstårta och så grillade vi på kvällen. Väldigt mysigt och precis lagom..Jag måste erkänna att jag inte orkar särskilt mycket just nu. Jag blir precis slut av ingenting..


Midsommar 2009


Midsommar 2007

Lördagen jobbade ju Johan dygnet så mamma var hos oss och det var ju tur det för jag kände mig hängig redan igår. På eftermiddagen tog vi bilen och åkte över Omberg och sedan småvägar till Vadstena där vi köpte lördagsgodis och lekte i hamnparken! Det är ju så himla fint ute nu..Vi åkte förbi Örberga och Örgården där vi bodde innan vi köpte huset här i Hästholmem..Det är inte utan att jag saknar det för vackrare ställe får man leta efter!


Örgården


"vårt" hus


Utsikten från matsalen



Imorgon går jag in i vecka 39 i graviditeten och nu måste jag nog at tagi det här med att packa BB väskan..fattar inte varför jag inte gjort det än.. Mini har ju dessutom inget namn än..jag har ett som jag verkligen verkligen tycker om men det har Johan inga bra assosiationer (stavas) till så det blir det inte..att det ska vara så svårt då!
Jaja han får väl heta Liten tills vi kommer på nåt!

Det sista Henry sa ikväll innan han somnade var " Jag har fått en pool idag! "

Johan spenderar kvällen med att skruva ner våra innerörrar som vi ska lämna på målning imorgon..de är just nu sådär snyggt sjuttiotals fanerade och slitna som sjutton men de ska bli vita o fina! Gött!

Nä nu kallar sängen!

Över o ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0