Sörjande, grisrosa och velig!

Det är inte utan att jag sörjer Michael Jackson..Han var en av mina största idoler när jag var mindre och jag har så otroligt härliga minnen som kopplas samman med han och hans musik.. Nu hoppas jag bara att han blir ihågkommen för det stora musikaliska geni han var och inte allt annat dravvel han förknippas med.. Rest in pease!

Bara 8 dagar kvar till beräknad förlossning och totalt stiltje i magen bortsett från trycket neråt som består. Det är jävligt jobbigt att vara gravid just nu eftesom jag dras med en himla förkylning och det dessutom är världens härligaste väder ute! Det är jag ju i o för sig glad för men det är SÅ HIMLA VARMT med denna kroppshydda och 2 liter extra blod i omlopp..!!! Som tur är har jag ju min egen "poolarea" på baksidan och där ligger jag och guppar mest hela dagarna. Så himla sköööönt! Numera är jag lite lätt grisrosa..snyggt!

En annan spännande sak är ju att jag kom på att barnvagnen vi köpt inte alls passar oss och har nu sålt den redan innan vi börjat använda den..Ingen som känner mig blir väl förvånad!? Jag har lite lätt panik nu över att vi faktiskt inte har en vagn till Mini när han väl tittar ut..så idag har Johan och jag spenderat dagen på Babyproffsen i Linköping med att prova vagnar och kollat om de går in i bilen..Det vi kom fram till är att vi måste köpa en takbox med..
Så imorgon bär det av till Jönköping och först kolla på barnvagn och sedan på takbox, hoppas nu att de är ok så är problemet löst!

Henry har haft en händelserik vecka och bland annat så har hans kusiner från Tystberga varit på besök hos farmor o farfar under veckan. Han är ju galet förtjust i lite äldre barn så besöket var verkligen uppskattat! De hade dessutom med sig sparkcyklar och det var populärt kan jag lova! Så nu har Henry fått en alldeles egen sparkcykel men hans har två hjul baktill så en blir lite stabilare. Snacka om att han är glad!
Annars är ju poolen en hit fortfarande och han börjar även tycka att den stora poolen är ok nu, den var lite läskig till att börja.

Oyan har ju en lite svacka just nu och vill mest bara sova, hon har väl lite pms.. ;) Börjar redan visa tecken på skendräktighet så nu kör vi alla knep..dock inte så lätt att motionera en hund som inte vill gå ut o gå..

Igår var vi hos fam .Högqvist och hälsade på! Det var länge sedan nu och vi hade trevligt som vanligt! Grillat, jordgubbar och trevligt sällskap kan det bli bättre? Ja en kall cider då kanske..men det dröjer ju inte alltför länge nu.. ;)

Nähäpp, bäst att gå o knyta sig för ett par timmars sömn..om jag har tur!  Å vad jag älskar att vara gravid! :)

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Lotta & Bernisarna

Tycker synd om dig! Hittade ni vagn och takbox?

Ni får komma hit med Oyan, så kan hon få springa i rasthagen med "favoritsaken".. hon gillar ju det bättre än promenader. Hoppas för Oyan och er skull att hon slipper vara såå skendräktig denna gången som förra.

Kram

2009-06-29 @ 08:20:07
URL: http://bernergossar.dinstudio.se
Postat av: Tessan71

Usch jag lider med dig, det kan inte vara skönt i värmen som är nu. Hoppas att Mini snart tittar ut!!

Kramar Tessan m familj

2009-06-29 @ 21:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0