Varmt

Det som ligger så nära nu känns ändå så fruktansvärt långt bort!

Ja, v.40 i graviditeten och bara 5 dagar kvar till beräknad förlossning..vilket jag i o för sig inte tar så allvarligt på med facit i hand! Men just nu känns en förlossning ljusår bort..

Har ju som sagt haft världens förkylning med hosta o elände och i helgen fick jag så himla ont på vänster sida av ansiktet. Det värker i ögat och i överkäken och så är jag helt igentäppt i den näsborren med..så igår ringde jag Vc och fick komma dit direkt. Man konstaterade bihåleinflammation och kan ni tänka er..jag fick pecillin! Så nu äter jag dubbel dos och hoppas innerligt att det släpper för fy farao vad ont det gör..

Allt detta plus att Johan fick extratjänst på jobbet igår natt gjorde att vi hoppade över hinnsvepningen igår..så nu ska jag tillbaka på fredag och göra den då om jag känner mig bättre och om inte annat så kollar de ifall jag har öppnat mig något! Jag har ju inga känningar alls just nu..

När vi ändå var i Motala passade vi på att besöka Briobutiken och köpa ett babyskydd till bilen som dessutom passar till vår nya vagn. så nu kan man bara klicka ur skyddet o sätta det på vagnen ..hur smidigt som helst!! Ja just det..det blev både vagn o takbox i söndags! En Brio Sing ligg och sittvagn och en kanonfin takbox blev våra...


Minis nya vagn liggdelen

Sittdelen

Bilskyddet på vagnen

Takboxen

Henrys nya vrålåk, "parkyckle"

Annars går dagarna till att ligga i poolen och svalka sig..herregud vad jag är nöjd med den! Vet inte vad jag hade gjort utan den faktiskt! Har haft 26-27 grader däri nu..helt underbart!

Igår var Oyan på dagis en stund medan vi for runt och då hade Lisa o Lotta tagit med henne ner till Vättern för ett dopp! Hon ville inte gå i själv så Lisa hade fått vika upp byxorna o följt med henne..Kan ju lova er att et inte är några 25 grader i vättern just nu..snarare 17-18 om man har tur.Stackars Lisa.. När vi hämtade henne sen så bjöd de på fika och vi satt o pratade bort en stund..alltid lika trevligt!

Idag tog vi cyklarna ner till vattnet så hon fick doppa sig igen men det var samma visa, hon vill inte gå i själv så Johan fick vackert kliva i..det blev inget långvarigt badande kan jag lova! Vet inte riktigt hur jag tänkte när jag bestämde mig för att följa med på cykel för herregud vad ont jag fick..men men det som inte dödar härdar sägs det ju!


Oyan simmar



Henry tyckte nog att det var lite väl kallt även han

Sötunge..

Fina hamnen i Hästholmen

Henry är helt underbar nu.Han säger o gör så himla mycket roliga saker!
Nya favoritordet är "jajjemensan" och mig kallar han för " äskling jorden" vilket kan bero på att jag alltid sagt älsklingen på jorden till honom..Å så fort man säger nåt till honom så säger han, i ett mycket förstående tonläge, "Jaha!"

Nä nu håller jag på att flyta bort ...bäst att rusa in i duschen innan sängen kallar!
Håll en tumme för att jag får sova en timma eller två inatt!

Över o ut!

Kommentarer
Postat av: Lotta & Gossarna

Snygg vagn ni köpt... och Henrys sparkcykel är ju såå tuff. Du är modig du som ger dej ut och cyklar höggravid..

Kram

2009-07-01 @ 10:06:15
URL: http://bernergossar.dinstudio.se
Postat av: Lisa & grabbarna

Vilken liten söt badkille på bilderna, måste säga att de ser riktigt skönt ut i vattnet när Oyan simmar, fast jag vet ju att så inte är fallet, brrrr.. de var så de värkte i benen när man gick i, men svalkande var de ju i alla fall, vilket är mycket värt i dessa varma dagar.

Vilken häftig sparkcykel :) och snygg vagn ni köpt, den kommer nog mini stormtrivas i.

De är så kul när ni kommer och hälsar på oss, alltid lika trevligt.

Hoppas mini kommer nu som beräknat, så du slipper ha de så jobbigt längre.

kram och lycka till på "Söndag"

PS. Oscar hälsar och tackar så mycket för de han fick av er, ni är så snälla.

2009-07-01 @ 15:12:59
URL: http://minagoldenkillar.dinstudio.se
Postat av: Pernilla Swärdh

Hej! Förstår att du har det tufft i värmen... pust! Tur med poolen.... Hoppas"lille mimi" tittar ut snart. Här har vi haft världens åskoväder i kväll, inte kul! Hoppas vi kan ses snart, tror Dixon "saknar" Oyan. Ha det så bra och kämpa på!!!!! Kramar till er!

2009-07-01 @ 23:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0