Long time..no hear..

Ja det händer grejer här Hästholmen må ni tro...I måndags var det polisjakt av en beväpnad man..det ni..Som tur var hittade de honom! Det var visst ingen härifrån vilket jag inte betvivlar för här bor det minsann bara ärliga männsikor.. eller?!


Ville o Henry i väntan på glass


Mamma o pappa Högqvist..försök att hitta ett kort på Anders utan att ahn gör en min...

Allt detta missade vi för vi spenderade måndagseftermiddagen i metropolen Motala! Hade en dejt med fam Högqvist, vi startade på Två små hus och åt god och MYCKET dyr glass, sedan åkte vi till Varamon och spelade minigolf..inte vidare motstånd man är med jättemage och smidighet som ett kylskåp..Jag kom sist..skitjobbigt när man är en tävlingsmänniska och Johan dessutom kom på delad förstaplats... ;)
Vi avslutade kvällen på Sjövik och åt lite kvällsmat!
En väldigt trevlig eftermiddag o kväll iallafall!


No coment


Kolla Dixons jämnfotahopp..Haha


"Kom igen då..lite till bara!!"

I går så var Pernilla & Dixon på besök hos Lisa o Lotta så vi passade på att umgås lite. Vi brukar ju ses på diverse utställningar men nu har det varit dåligt med såna ett tag så det var hur kul som helst att ses och prata bort ett par timmar. Det är alltid så trevligt att träffas! Dixon och Oya fick busa av sig lite i rasthagen borta på Mycke Tassar (Oyans dagis http://mycketassar.dinstudio.se ) och Oyan tog nog musten ur Dixon efter ett tag för han gick o satte sig vid utgången..Hon har verkligen energi för 100, lilla Oyan.

Jag var även hos barnmorska på kontroll igår. Allt såg bra ut och magen hade vuxit 3 cm sedan sist. Jag tycker att den har sjunkit nu och trycket neråt är mer konstant än tidigare. Han är fixerad redan och det känns bra, då behöver jag ju inte oroa mig för att han ska ligga med ändan neråt. Ska jag nu föda barn igen, vilket det ser ut som jag måste göra...så är jag ju glad om jag slipper föda i säte!


Världens finaste H

Henry har en lite "period" just nu..som går ut på att testa alla gränser som går och sedan skrika o slåss så fort han inte får som han vill. Detta är otroligt tålamodsprövande och ibland känns det övermäktigt att jag inom en snar framtid faktiskt ska uppfostra två små liv. Jag är verkligen inget proffs på det här med barnuppfostran och jag tycker det är så svårt. Jag vill ju att de ska vara trygga och glada små barn som trivs med tillvaron liksom. Just nu är jag ju inte världens roligaste mamma heller, jag orkar inte särskilt mycket och har ont för det mesta, så jag känner mig väldigt skyldig till Henrys små utbrott..Fy fasen för detta ständiga dåliga samvete man har som mamma. Tänk om det räckte med att bara älska dom, för det gör jag verkligen mer än något annat här i världen!


Oyan solar

Oyan löper för fullt nu och hon får inte ligga hos oss i sängen på nätterna..vilket är ett stort problem för henne..Hon sitter där nedanför sängen på kvällen o se så förväntansfull ut
" Säg bara till så hoppar jag upp" och istället så får hon höra " Gå o lägg dig i din säng" då ser hon ut som sju svåra år men hon lägger sig snällt och ligger sedan och tittar bedjande tills hon ger upp och jag somnar med en känsla av att vara en hård, kall och elak matte..Åter detta samvete! Tänk vad snabbt de lär sig att utnyttja det då.. ;)


Oscar

Imorgon är det en stor utställning i Norrköping och jag önskar verkligen att jag hade möjlighet att åka dit och titta. Både Lisa, Lotta och Pernilla ska ställa så det hade ju varit kul att hejja på dom men nu får jag istället hålla tummarna hemifrån. Lycka till tjejer det kommer säkert att gå bra med så fina killar att ställa!
Särskilt roligt vore det om min favorit, Oscar, (som för övrigt fyller 12år idag!! Grattis!) kunde ta sitt sista cert imorgon, det är han verkligen värd!

Vi hade tänkt att åka till Skänninge för att fira nationaldagen där, Kronprinsessan ska ju komma dit och det ska var nån traktorutställning osv men idag läste jag att det skulle kosta 50kr bara att komma in i Skänninge och det tycker jag är helt uppåt väggarna galet! Visst, det ska gå till välgörande ändamål men är det då inte bättre att sälja lotter eller nåt istället?! Tänk de som inte har råd att betala..ska de inte få fira nationaldagen då?
Nope, då bojkottar jag det hela och firar någon annanstans istället.
Dessutom är det ju Tjejvättern imorgon så det kommer ju inte att vara helt lätt att ta sig fram längs vägarna runt omkring..


Johan K med hår..för alla er som inte vet hur det ser ut! ;)

Ikväll jobbar Johan så mamma är här hos mig o Henry, hon vill inte att jag ska vara ensam på nätterna nu när det börjar närma sig. Det är jag verkligen tacksam för, det känns faktiskt lite olustigt. Tänk om det skulle dra igång och jag är själv med H & O..det tar ju iallafall 40 min innan Johan är här och någon kan komma och ta hand om barnen eftersom mamma bor i Motala och svärföräldrarna i Skänninge. Jag är ju så van vid att J är borta en hel del med jobb och skola och i vanliga fall så är det inga problem att vara ensam och ibland till o med skönt men just nu är det bara pina tycker jag.
Det var likadant när jag väntade Henry...Jag litar ju så fullkomligt på att han tar hand om mig om något händer..jag skulle lugnt kunna föda barn i bara hans närhet (och lite bedövning o lustgas förståss..haha)  han skulle klara det galant!

Fasen nu blev klockan sådär mycket igen..bästa att knoppa så man orkar med morgondagen!

Över o ut!


Kommentarer
Postat av: p

2009-06-07 @ 21:54:36
Postat av: Pernilla Swärdh

Hej!!!

Vilka bilder!!!!Det är så kul att läsa din blogg. Jag vill oxå ha en men vet inte hur man gör...?



Hoppas vi ses snart igen , Dixon saknar Oya! ;)



Kramiz

2009-06-07 @ 21:56:45
Postat av: Jess (Henrys mamma)

Pernilla! Hej och stort grattis till er fina placering igår!! Vad roligt att du tycker om min blogg! Det är verkligen jätteenkelt att fixa en blogg, det finns ju många olika sidor men jag tycker den här är enkel o bra! Bara gå in på http://blogg.se så står det "Skapa din egen blogg" och där fyller du bara i sen. Vore jättekul om skaffade en!! Hoppas vi ses snart igen! Oyan hälsar till Dixon, hon tyckte ju att han var så rolig! Kram Jess

2009-06-07 @ 23:18:01
URL: http://jessbodin.blogg.se/
Postat av: Lotta & Gossarna

Tack för att ni höll tummarna.. tyvärr hjälpte det ju inte denna gången! Attans oxå att jag klev innanför platsbandet.. gick ju såå bra föra året ju! Ska sanningen fram så bryr jag mej inte.. samma hund för det. Men jag är såå glad för att det gick så bra för Pernilla och Dixon på deras första off. utställning.

Kram

2009-06-08 @ 09:08:48
URL: http://bernergossar.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0