Trevlig Midsommar!

Tack för alla gratulationer! Ni är ju för rara!

Igentligen har det inte hänt så himla mycket men tiden bara går! Jag har ju haft typ 47 annonser ute på Tradera så all min "lediga" tid har gått åt till att svara på mejl och skicka iväg paket! Vilket himla jobb det är..

Oyan är lite "off" just nu..vill inte så mycket och är trött så att hon sover mycket. Vi har dragit ner på fodret och försöker att motionera henne lite mer nu så att hon inte ska få så jobbig skendräktighet den här gången! Håll tummarna!


Se så fin "vår" Midsommarstång blev!


Henry fixar med blommorna..


Fina Henry

Igår var det midsommarfirande på dagis. Vi klädde stången och dansade, väldigt mysigt och uppskattat av barnen! Ja av oss vuxna med förståss.. De stora barnen hade övat in en teater som de spelade upp för oss, de var så duktiga!

På eftermiddagen kom Mia och Vincent o hälsade på! Det var så himla länge sen vi sågs och det var jättekul att träffas. Barnen leker så bra ihop med, de båda älskar bilar och traktorer! Vincent kan alla traktormärken och vet precis vilken som är vilken!! Imponerande av en 3 åring, tycker jag!


Jag fick ju min efterlängtade pool när jag fyllde och igår satte vi upp den och fyllde den med vatten..nu hoppas jag att det snart blir badväder bara! Ursäkta bilden men jag kom på kl.23 att jag ville ta kort på den o sätta in här... ;)

Idag var det dags att besöka mödravården igen, allt såg bra ut och Mini ligger lååååångt ner nu..så långt ner att det först var svårt att hitta lilla hjärtat men sen slog det så fint så! Han är väldigt lugn nu och BM trodde att han antagligen kommer att väga över 4 kg vid födseln..Inte blir jag förvånad..H vägde ju närmare 5kg! Magen är dock lite mindre denna gången. En annan roligt sak var att jag inte gått upp ett gram sedan förra besöket, så än sålänge så har jag ökat 14kg denna graviditet..vilket i o för sig är 14kg för mycket eftersom jag redan innan hade övervikt men ändå..i samma vecka med H hade jag gått upp 21kg (!!) gick dock ner 2kg innan han föddes. Jag känner mig ändå nöjd!

Vi diskuterade även smärtlindring. jag vill ju inte ha EDA denna gången eftersom jag var svårstucken och de stack mig 4 gånger sist vilket medförde spinalhuvudvärk..och det är INGET jag har lust att få igen..usch o fy!
Tyvärr finns det ju ingen smärtlindring som är lika effektiv som EDA.n så jag vet inte hur jag ska göra..Jag måste nog sätta mig in lite i vad som finns att tillgå. Ska ju skriva en förlossningsplan och så vill jag ju veta lite innan så jag vet vad de pratar om sen.. Lustgasen är given men jag kommer ju antagligen behöva nåt mer..Några förslag?!

Vid nästa besök (29/6) så gör de en hinnsvepning (de lossnar hinnorna som sitter runt livmodertappen) och om jag har tur så kan det göra så att det hela kommer igång men det behöver inte ge nån effekt alls, det gjorde det inte med Henry men det är värt ett försök!

Vi firar Midsommarafton här i Hästholmen med mormor och farfar o farmor. Det blir en sväng in till Ödeshög för att vara med på Midsommarfirandet vid hembygdsgården (om det inte regnar..) och sedan lite grillat framåt kvällen! Johan jobbar Midsommardagen och på söndag är det aktivitetsdag på Omberg med Ödeshögs Kennelklubb som vi tänkte vara med på. Det ska tydligen vara riktigt kul så det ser jag fram emot!


Jag önskar er alla en riktigt TREVLIG MIDSOMMAR och håller tummar o tår att regnet håller sig borta!

Over and out

Lägger in ett par bilder till..


Cool kille... :D


Söta kusin Elin tog studenten i år! Här bredvid sin mamma, min moster, Annika och i bakgrunden min lilla mamma!


Vilgot , vår gudson, och hans familj kom och firade min födelsedag!
Han kan lysa upp tillvaron med sin närvaro, alltid glad lilla gofisen!

Kommentarer
Postat av: Lotta & Gossarna

Midsommarstången blev jättefin! Undra vad grannarna tänkte när du tog kort på poolen kl. 23...hoppas det blir badväder nu så du kan njuta av din pool. Ang. smärtlindring har jag inga förslag eftersom jag själv födde utan. Syns på söndag på Omberg.. aktiveringsdagen förra året var toppenkul!

Trevlig midsommar!

Kramar från oss

2009-06-19 @ 12:10:01
URL: http://bernergossar.dinstudio.se
Postat av: Helena

Trodde du var på BB idag.

Jo, vi var en sväng på Omberg. Hade med oss Systern med familj o hund. Men vi är ju så blyga ;) så vi gick upp till hjässan o fikade o tog sedan en långpromenad. Vi ses!

2009-06-21 @ 19:31:53
Postat av: Jess

Lotta: Haha! Grannarna är nog vana..innan hade jag nämligen planterat blommor..började vid 22..alldeles för få timmar på dygnet! ;)Oj..det måste gjort svinont att föda barn utan smärtlindring!! Jag harså sjukt låg smärttröskel så det skulle aldrig funka för mig..då skulle nog J lämna mig efteråt..;)

Hoppas ni haft en härlig midsommar och att dagen på Omberg varit lika bra som förra året! Kram



Helena: Ja tänk om det ändå varit så bra!! Nä man ligger hemma och tycker synd om sig själv istället.. Det låter ju mysigt med fika och promenad med! Ha det så bra! Kram

2009-06-21 @ 20:42:39
URL: http://jessbodin.blogg.se/
Postat av: Åse

Hej o grattis i efterskott!! Har en kompis som gjorde en hinnsvepning förra torsdagen & på fr fm var bebis född,så det kan funka =) Hoppas ni alla mår bra. KRAM

2009-06-21 @ 21:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0