Ny vecka..

Så var det en ny vecka igen då.. vecka 25 i graviditeten och dax för första "riktiga" barnmorskebesöket! Det ser jag väldigt mycket fram emot, kanske får höra lilla hjärtat slå!!

För övrigt är jag asförkyld och har världens jobbigate hosta...FÖRVÅNAD?!

I fredags var jag ju äntligen hos dietisten, men det kunde jag faktiskt varit utan..Helt ärligt! Gick därifrån utan ett dugg nytt eller användbart att ta med mig..Skit oxå. Nu får jag försöka ta mig i kragen och tänka mig för..Grejen är ju att man vet ju HUR man ska och inte ska äta..det är ju bara ATT man ska göra det också. Ville ju ha lite tips och sparkar i baken från dietisten men ICKE då! Har gått upp 7 kilo sedan inskrivningen och det är väl inte jätte mycket men jag har ju massor med övervikt sedan innan och 15 veckor kvar, dessutom svårt att röra på mig pga foglossningen..Lite halvjobbig ekvation att lösa men vi får se vad som händer framöver. Jag gör vad jag kan..



Har haft trevligt besök under helgen, våra kära "Motalavänner" kom på besök och stannade över natt.
De har haft ett helvete under fredagen då de blivit hotade och kännt sig, minst sagt, kränkta. Jag tänker så mycket på hela familjen och den jobbiga situation som de måste gå igenom utan att själva ha något val... Tänk att känna sig hotad i sitt eget hem..För att inte tala om A som nu går igenom det värsta tänkbara..Jag skulle så himla gärna vilja ta hans plats så han slapp gå igenom allt det här...lilla vännen.

Det var iallafall väldigt mysigt att ha dom här och få ta hand om dom lite! Vi åt tacos och tittade på Melodifestivalen. Barnen hade stor show och Henry höll i till klockan 22! Han vaknade redan halv sex på morgonen dan efter, spänd över att hans älskade A hade sovit över! 
Hundarna hade race ute i trädgården, som för närvarande mer liknar en plöjd åker. Ni kan ju tänka er hur fina de var när de kom in igen..De var täckta med lera från topp till tå, men så lyckliga! 

Senare tog vi en liten prommis ner i byn för att titta på de berömda grisarna, de är så sjukt stora och luktar minst lika illa men barnen tycker ju att det är så kul! Vi skulle även passa på att hälsa på mamma o pappa and men de var tyvärr inte hemma..


När vännerna lämnat oss tog vi tillfället i akt att vila en stund..närmare bestämt 4 timmar!
Tjohoo där gick den dagen..men skönt var det ialllafall..

Senare kom mormor Agneta på besök, för att jag skulle kunna plugga en stund eftersom Johan jobbade dygnet. De passade på att att en till sväng till grisarna och mamma o pappa and igen. Den här gången var de hemma så Henry kunde ge dom lite bröd. Han var eld o lågor när de kom hem för han hade sett massor med båtar som var på väg upp ur vattnet och en hund som badade..Tänk vad lite som krävs..

Han är skojig nu Henry, pratar hela tiden och frågar massor!
"-Mamma, jäppa mig! i en liten bedjande ton med..(Mamma, kan du hjälpa mig?)
"-Ä dä då?" (Vad är det här då?)
"- Hä då?" (Vem bor här?)
"-Pappa vägen?" (Var gick pappa?)
"-Lill inte ha det!"
"- Går inte!"

Å så mycket bokstäver som byts ut mot Poch B tex. bör(smör) och patten (vatten). Han är så himla nöjd nu när vi börjar förstå vad han säger och det kommer nya ord och mer utvecklade meningar varje dag! Vilken underbar tid detta är, så himla roligt och spännande att se alla framsteg han gör!

Idag har Johan och jag varit i Linköping en sväng. Vi har så många som fyller år i mars så det var nödvändigt att inhandla en del presenter. Så passade vi på att gå in på IKEA och köpa lite nya grejer till vardagsrummet. Kände för att få in lite vår där nu..har ju bytt gardiner för ett tag sedan men nu blev det en ny matta och lite nya kuddar till soffan med! Nöjd!

Over and out

Kommentarer
Postat av: Yster syster

Tycker du kunde frågat mej om det va ok att du la ut bilden på mej när jag får lerinpackning!!

Nöff Nöff!!! ;-) Min humor är sådär såhär dags...

Jag ska sova nu! Puss o krya på dej fina du!

2009-03-17 @ 22:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0