Helgrapport o lite till..

Vecka 27 nu.."bara" 97 dagar kvar till BF..tjohooo!!

Nu, efter mitt förra inlägg, så kanske ni tror att jag bara sitter hemma och tänker mörka tankar men så är det inte riktigt..Visst mår jag inte alls så bra nu men jag ser en del ljus i tillvaron och det är bara vid vissa tillfällen som jag gräver ner mig och ältar all skit. Utåt sett är jag nog densamma..

OCH, for the record, så ser jag verkligen fram emot att få en liten son till..det är bara vägen dit som jag tycker mindre om..

Helgen har verkligen sprungit iväg..I lördags så jobbade Johan dygnet så Henry och jag var med mamma/mormor hela dagen. Vi åkte till henne på morgonen och fixade lite i lägenheten. Sen for vi ner på stan en stund tillsammans med Jenny medan mamma klippte sig och sen tog vi en lunch tillsammnans! Jättemysigt! Det är inte allt för ofta vi har tiden att umgås på det viset..

På eftermiddan åkte vi in till IKEA eftersom mamma saknade en del saker till sitt nya hem. Det var en upplevelse kan jag lova..Henry låg ute på Blocket ett flertal gånger under vår tid på IKEA...Han drev både mig och mormor (kors i taket!!) till vansinne ett par gånger.. Han var precis överallt och pillade på precis allt..Vägrade sitta i vagnen..lag sig på golvet o skrek i högan sky om han inte fick som han ville..Det hela slutade med att jag tröttnade och satte honom i vagnen ändå..struntade i alla blickar en gallskrikande unge drar till sig och till slut lugnade han ju sig när han fattade att det var för döva öron han skrek..Stackars mormor som nog led av detta..men hon sa inget! Vågade antagligen inte..arg, gravid och jävligt trött Jessica är INTE att leka med.. så ni vet! ;)

Henry fick sova över hos mormor och jag landade hemma vid sjusnåret på kvällen...full med värk och totalt slutkörd. Så här satt jag helt apatiskt i soffan hela kvällen..glömde till o med bort Eart hour som jag hade planerat att medverka i..
Såg fram emot en natt med sömn men icke...somnade vid 4 på morgonen och blev väckt av att Johan o Henry kom hem på morgonen vid åtta, ja nio för alla er som ställt om klockan. Inte alls pigg o fräsch som jag tänkt mig..

Dagen skulle tillbringas med att hjälpa mamma att flytta de sista sakerna..det tog hela dagen och jag kanske inte behöver tala om hur ont jag hade..trots att jag mest var ivägen.. Henry tillbringade sin dag hos farmor o farfar och hade full uppassning hela dagen. Han var eld o lågor när vi kom för han o farfar hade gjort snökakaor som han var något stolt över!! Så himla go..pratar hela tiden nu och frågar om allt! Han kan verkligen få mig att må så himla bra den där lilla killen..Är inte det underbart..han driver mig till vansinne ena sekunden och får mitt hjärta att slå ett extra slag det andra! Antar att det är så det är att vara mamma..

Iallafall så har måndagen gått åt till att vila, vila och vila efter denna helg..Johan jobbar dygn så Henry och jag har roat oss med en tur til lekparken och att laga fiskgratäng! Han är en fena i köket den där Henry!
Imorgon har jag tid hos Camilla för att försöka göra nåt åt burret..har just nu en utväxt på typ en dm och ser allmänt risig ut men det vet jag att hon kan råda bot på!

Jag måste bara ge min älskade Johan en del av detta inlägg..Han är helt fantastisk och jag skulle inte klara en dag utan honom. Han jobbar, pluggar och drar ett megastort lass här hemma nu när jag inte är på topp! Dessutom är han så otroligt omtänksam och kärleksfull i allt detta och han klagar aldrig. Han försöker verkligen att få mig att må bättre och anstränger sig för att hjälpa mig och alla andra i hans närhet med allt han bara kan..
Du är bäst! Tack för att du finns och för allt du gör för oss!


Ett gammalt kort men å så fina de är!

Over and out!



Kommentarer
Postat av: Tessan

Skönt att höra att du mår lite bättre!!

Kände igen mig i ditt lite "trista" inlägg, jag fattar inte heller varför det är så svårt att sluta stoppa i sig alla onyttigheter. Man får ju skämmas övar att tre år efter förlossning fortfarande ha gravkilon kvar plus några till. Konstaterade häromdagen att jag f-n ser gravid ut, när jag inte är det (skulle hemskt gärna vilja) och snart kommer säkert kommentaren från någon om detta (vilken jag tror skulle kunna få mig totalt ur balans).

Förrresten hur har det gått med Oya, fått veta ngt mer???

Bamsekramar till dig, sköt om dig!!! :-)

2009-04-05 @ 21:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0