Lördag

Utställning på Sharpman utanför Mjölby, var vad som stog på dagens schema.

Det blev en lång väntan på vår tur men som tur är har vi ju så trevligt sällskap så det var bara kul!
Lisa o Lotta från Oyans dagis, Johanna , som är en av Henrys dagisfröknar, Pernilla från Åtvid och Helena och Arne med Ridgebacktiken Stina (som vi träffade på utställningen i Linköping) var där!! Alltid lika trevligt..Vet inte riktigt hur det ska gå nu när vi inte har nån mer utställning planerad i närheten på ett tag och inte ses på ett tag..;)



Oyan var som vanligt uppe i varv när vi kom dit men lugnade sig snart och kunde koppla av lite. Idag var det tre RR anmälda, Oyan, Stina och en hane i samma ålder som Oyan.När det var dags för bedömning var hon som vanligt lite avvaktande mot domaren men det var en bra domare som tog sig tid och till slut fick hon kolla på henne ordentligt. När det kom till springadet så var Oyan full med energi och hoppade, galopperade och var rätt okoncentrerad men lugnade sig sen. Hon fick fin kritik men gick inte vidare. Det blev hanen som blev BIR och fina Stina blev BIM.
Nu ska vi träna upp Oya självförtroende och hoppas att hon så småningom kan gå in i ringen och ta den plats hon förtjänar, vår fina Oya!

Det blev lite dåligt med kort tagna idag, jag pratar för mycket!

Till en början var Henry med, han tyckte att det var jättekul men sen kom farmor o farfar och då ville han följa med dom hem hit o leka istället. Farfar hjälper ju oss att renovera i sovrummet såhan passade på att göra färdigt medan vi var borta!! Snacka om lyxigt..så imorgon ska vi göra klart och flytta tillbaka! Allt är vitt, vitt och bara vitt och det blev SÅ fint. Tyvärr har jag ingen förebild men jag ska sätta in en efterbild så fort vi är klara!

För övrigt händer det inte mycket idag. Johan har åkt o jobbat och Henry har somnat för länge sen. Jag roar mig med Robinson och att vattna vår nylagda del av gräsmattan..som just nu är ett stort irritationsmoment i vår tillvaro..Vi har ju väntat o väntat på att de ska fixa till "diket" och nu när de väl har gjort det så är det uselt gjort och ser rent ut sagt för jävligt ut..Jag blir nog tvungen att släppa ut lite gravidhormoner på kommunen på måndag.. :D

Ha nu en fortsatt trevlig helg!

Över o ut

Kommentarer
Postat av: Pernilla Swärdh

Hej!



Jag känner lika dant! Ingen mer utst. i sikte. Har ju träffat en massa trevliga "Hästholmen folk", hur ska jag och Dixon klara oss....?! Vi kanske kan komma och hälsa på....? Eller ni hit, hela Hästholmen skaran.



Dixon blev BIS 6 i finalen av ca 35-40 hundar. Jag är SÅÅÅ stolt!



Kram Pernilla ( Dixons matte)

2009-05-23 @ 22:34:34
Postat av: johanna

Hej på er!

Visst är det kul med utställning, (jag som aldrig skulle ställa ut!) inte bara att ställa ut, vi har ju haft det jättekul!

Mycket trevligt sällskap, det gör ju allt! :-)

Säg till om ni ska på fler utställningar....kanske tar o hänger på i så fall! (kan det va så att johanna är fast i ett nytt intresse!!!!!?)

ha en bra kväll!!!

Kram J o Z

2009-05-23 @ 23:11:12
Postat av: Helena

Tack själva för trevligt sällskap. Tiden går ju lite fortare när man kan prata.

Stina vill så gärna träffa Oya igen, så vi anmälde också till Örebro.

2009-05-23 @ 23:13:20
URL: http://www.123minsida.se/helenaox
Postat av: Jess

Pernilla: Å vad kul!!! Stort grattis till er! Det vore ju jättekul att ses allihopa, får ta o prata med Lisa & Lotta om det! Ha det bra! Kram Jess



Johanna: Grattis igen till den fina placeringen! Visst är det superkul med utställning, det är beroendeframkallande! Självklart säger vi till om det dyker upp nån utställning, du med va?! Just nu har vi bara en inoff. RRutställning i Örebro inplanerad den 13 juni, har inte hittat nån mer som är i närheten och som läget är nu så vågar jag inte ge mig iväg allt för långt.. Ha det så bra så ses vi i veckan! Kram Jess



Helena: Grattis till er med såklart! Vad kul att ni med ska till Örebro! Vi ska "hårdträna" självförtroende nu fram tills dess så får vi se om det ger nåt! Ha det bra sålänge! Kram Jess

2009-05-24 @ 09:50:14
URL: http://jessbodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0