Ny vecka..

Fasen vad fort tiden går nu..redan måndag igen och v. 34 i graviditeten :O...

Har drabbats av halsbrännan from hell..det är verkligen inget kul alls! Det här graviditeten går nog till historien som den som innehöll alla graviditetenkrämpor man kan ha på en o samma gång..helt otroligt!
Nu fatts ju bara att jag får havandeskapsförgiftning så är det ju klart sen!
Nä, det är inte så illa.. det finns säkert dom som har det mycket värre än jag, men jag är ju rätt bra på att beklaga mig..eller hur?!

Igår var det utställning igen, den här gången i Åtvidaberg.
Det var jättefint ordnat och jag tyckte att domaren var väldigt bra och hon tog sig tid för alla hundar hon bedömde.
Oyan ville inte bli tittad i munnen som vanligt och tyckte att det var lite konstigt när domaren började klämma o känna på henne men hon nosade på henne och verkade ändå acceptera det. Johan gjorde ett riktigt bra jobb som ställde henne, helt klart så går det framåt iallafall! Hon gick inte vidare men det kommer..





Bättre gick det för Lisa o Ramse som blev BIR 1 och BIG 1!  Stort Grattis! 
Fina Orscar blev BIR 2 i veteranklassen, men jag tyckte att han förtjänade första priset. Han är så himla fin och har en förmåga att leta sig in i hjärtat på en.


Ramse


Farbror Oscar som vunnit mitt hjärta

Det är dags för Oyan att löpa nu igen och man märker att hon börjar bli lite off igen...Hon kan sitta o bara stirra på mig o se helt frågande ut. Hon ligger o ser ut som sju svåra år och piper, hon kissar stup i kvarten, har svårt att slappna av och tvättar sig frenetiskt emellanåt..Kan ju inte påstå att detta är nåt jag ser fram emot..känns som det inte var så länge sen sist. Nu håller vi tummarna för att detta löp inte blir riktigt lika jobbigt som det första, iallafall för Oyans skull!




Fina fina Oyan

Idag har svärfar börjat fixa med vårt sovrum..tjohooo! Och nu har de iallafall ställt en liten grävmaskin utanför på gatan så det kan kanske vara så bra att de tänker börja fixa till vår trädgård inom det närmaste!! Det ser jag verkligen fram emot, är något less på att ha ett dike genom hela trädgården!


Måste bara lägga in ett kort på H när han bara är en dag gammal...tänk vad tiden har gått fort och att man snart har en till liten goding i famnen! Ofattbart...

Henry spenderade söndagen hos farmor o farfar och när vi kom o skulle hämta han så var han eld o lågor för han hade sett Johan på tv. Johan spelade ju i massor med år euphonium, och gjorde bla lumpen inom armens musikkår. Ebbe har spelat in när de gick högvakten i Stockholm och det var detta som H hade fått se!
Han var så stolt över sin pappa, lilla Henry. "Min pappa spelar där!" " Min pappa!" sa han flera gånger. Han tyckte dock att de gick väldigt konstigt när de marscherade (stavas??).

Annars är det väldigt mycket traktor just nu. Filmen Lilla röda traktorn går varm här och det första han säger när han vaknar är " Jag är vaken nu, titta röda traktorn!" På kvällen innan han somnar ska vi läsa boken om traktorer och så fort vi åker bil så frågar han vart traktorn är.

Häpp, nu är det dags att knyta sig känner jag..

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0