Taggarna utåt..

Nu bara måste jag rasa av mig lite igen..

Det blev ingen resa till vårdcentralen igår..faktum är att de nästan inte ens ville låta oss få en tid!
Jag blir galen på vissa människor som bara bagatelliserar (stavas??) en när man ringer VC. Nu är det ju så att eftersom Johan har en mängd olika allergier och dessutom astma så har vi blivit tillsagda att vara extra observanta på eventuella allergier hos H enda sedan han föddes!
Och så när man ringer så får man höra att: "Nä men om vi skulle göra utredningar på alla som visade symtom så skulle vi ju inte få göra annat.." och " Var har ni fått den informationen ifrån?!" och  "Vid allergi så varar aldrig ögonen utan de rinner bara.."
Vad lustigt då att Johans ögon alltid varat när han haft pollenallergi då?! och vad underbart att denna sköterska kunde ge honom en ny diagnos efter över 30 år med allergi! SUCK...
Till slut så sa jag (något vasst kanske..) " Så du menar att vi inte får komma till er på utredning alltså?!"  Då blev hon lite trälig (östgötskt uttryck som betyder att hon kände sig lite dum;)) och sa att hon skulle be Henrys läkare att skicka en tid.. Fattar inte människan att man blir orolig som förälder..att detta är något som vi haft hängade över oss hela H: s liv.. Till saken hör att  varje gång vi sökt vård på VC med Henry så har de liksom bara snabbt kollat hans allmäntillstånd och sedan skickat hem oss med " Det är bara att avvakt, hör av er igen om det inte blir bättre.." De har aldrig tagit ett endaste prov på han..och då vet ni ju hur mycket sjuk han varit stackarn! Man söker väl inte vård om man inte anser att man behöver det?! Ok vissa kanske men de kan ju inte utgå ifrån det.. Sur blir jag iallafall och nu ska de få veta det oxå..gravidhaggan är inte att leka med och speciellt inte när det gäller min H! ;)

En rolig sak som hände igår var utställningskursen med Oya! Jack Brander som håller i kursen är riktigt duktig och dessutom otroligt rolig..Det blev många aha-upplevelser och skratt under de 2 timmarna. Kursen är vid 5 tillfällen och jag hoppas och tror att det kan ge oss en putt i rätt rikting för att komma förbi våra problem i ringen..Vi fick många bra tips bara igår! Oya tyckte att det var jättekul att komma till klubben igen, hon verkligen gillar att jobba och sen är det ju så många andra roliga hundar o människor där med. Det blir en tur dit på torsdag med, då är det drop in kurs och Oyas dagismatte Lisa ska hålla i den, den hår gången. Hon är jätteduktig och det ska bli kul att få träna med henne!

Annars är det lugna gatan här..skööööönt!

Over and out

Kommentarer
Postat av: Tessan71

Vad är det för VC - jag förstår om du är upprörd.

Vi har haft jättetur med Ludde, han har ju förkylningsastma oxå, som upptäcktes för ca 2 år sedan. Men numera ringer jag inte VC, jag ringer Barnkliniken i Motala, de är så rara där och svarar på alla frågor och tar en verkligen på allvar.

Ludde ska få göra ny utredning i höst, då de säger att det ger felaktigt resultat om man testar under pollensäsong.

Håller tummarna för er, kram

2009-05-05 @ 21:39:23
Postat av: Jess

Tack för tummarna! Vi har kvar Vadstena VC eftersom vi är så himla nöjda med BVC och min husläkare Per Karlsson men förövrigt så lämnar det rätt mycket att önska vad det gäller bemötande iallafall. Det ska bli intressant att se vad som händer nu..kanske får H vänta till hösten med då. Tycker så synd om de stackars små liven..men det är ju skönt att det finns medicin som iallafall dämpar lite! Ha det bra! Kram

2009-05-06 @ 18:42:50
URL: http://jessbodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0