Inget särskilt..

Det har inte hänt så särkilt mycket i mitt liv varken igår eller idag..

Jag är ju fortfarande jätte förkyld och har blivit välsignad med mitt livs första ögoninfektion..Det är ju alltid kul med nya erfarenheter men denna kunde jag faktiskt klarat mig utan..Usch o fy!

Igår var vi iväg till skänninge för att hälsa på svärmor o svärfar o ta en fika (bjöds på årets första rabarberpaj..GOTT!!), vi passade på att åka o handla lite på City Gross när vi hade barnpassning! Skönt att kunna ta det lugnt istället för att stressa runt bland hyllorna som man alltid annars gör!

Idag skulle båda barnen iväg på dagis, det var det första H sa när han vaknade
" Idag dagis, mamma!" När vi kom dit så slängde han av sig ytterkläderna och gav mig till o med tutte o snutte utan ett ord, sen sprang han in o hämtade ett spel och hade knappt tid att säga Hej då till lilla mor!

Ungefär samma sak gällde Oya! Hon börjar yla så fort vi svänger in på vägen där hennes dagis ligger. Sen kan hon knappt bärga sig tills jag öppnar buren (i bilen) och hon får lov att hoppa ut, sen går hon på två ben tills vi kommer in och då får hon tokspelet så fort hon får syn på sina dagismattar. Känns ju underbart att lämna henne där när man vet att hon tycker så mycket om dom!

Själv har jag sovit mig igenom förmiddagen, jag har absolut noll och ingen ork! Skittrist men fakta..skönt att det är snart är över..Ska till MVC på torsdag för vanlig v.33 koll, blir mysigt att höra Minis hjärta igen då! En kul grej är att Johans jobbarkomps och han tjej ska ha barn exakt samma dag som vi..kanske ses vi inne på BB..

På eftermiddagen trotsade vi det fina vädret och bakade bullar, Henry o jag. Mitt infekterade öga sa att jag skulle strunta i att vara ute eftersom det sved som eld den korta stunden jag o Henry lekte i sandlådan. Hoppas det går över fort..

Henry var så söt förut när jag nattade honom, jag fick värtsa hostattackerna flera gånger när jag låg bredvid honom o till slut så sa han " Mamma syld" och så klappade han mig  på kinden....Han är ju bara så go när han sätter den sidan till.. En halvtimma innan hade han hällt ut en hel badbalja med vatten på badrumsgolvet och var inte alls lika go..Ett riktigt litet busfrö som sätter sin stackars mamma i arbete! ;) Bäst är han iallafall!

Oyan däckade i soffan straxt efter att vi kom hem från dagis och nu börjar det bli dax att tvinga ut henne för en sista kiss innan vi går o knyter oss..

Avslutar med bilder på mina söta barn..


Världens finaste H


Såhär trött blir man efter en dag på dagis..kolla in "högen" med tassar..;)


Liten kanelbulle..

Over and out

Kommentarer
Postat av: Arne

Gosig liten vovve! Stina hälsar.

Titta gärna in på:

www.stinalejonhund.blogspot.com

http://www.123minsida.se/helenaox



Mvh Arne, Stinas husse

2009-05-15 @ 07:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0