Trolltider..

Idag var den stora dagen kommen..Förskolans dag med tema troll!







Massor med barn och fröknar utklädda till Troll tågade genom Ödeshög bort mot Hembygdsgården där det spelades teater ,sjöngs och fikades. 
Så himla fina och söta de var allahopa!
Jag tycker det är underbart att det finns så mycket engagemang (stavas?) och att man tar tag i och gör såna här saker med barnen, man såg och märkte hur roligt de tyckte det var..även om häxan var liiite läskig enligt H..



Tyvärr var jag tvungen att åka innan det var färdigt eftersom jag hade en tid hos barnmorskan i Motala. Det var en vanlig v.33 koll. Allt såg bra ut och som jag trodde så har han nu vänt sig o ligger med huvudet neråt. Hoppas nu att han stannar i det läget..
Magen hade vuxit med 5 (!!) cm sedan förra besöket och Mini spelar nu i storebrors liga..
Vågen stannade på 2kg + sedan sist så nu har jag gått upp 11kg denna graviditet..jag hade tänkt klara mig på 10kg hela graviditeten men icke..men eftersom jag har så mycket vätska i kroppen så tyckte BM inte att jag borde gräma mig så mycket över vikten.
Med H så gick jag ju ner 13kg bara av själva förlossningen..kissade typ var 5:e minut i början. Hur som helst så har jag ju lite att ta tag i efteråt..

Imorgon jobbar Johan på dagen och på kvällen ska vi grilla, på lördag ska vi fira min brorson Jonathan som fyllt år och på söndag är det utställning i Åtvidaberg som gäller.

Nähäpp, nu ska jag ta o väcka Johan som somnat inne hos Henry...

Over and out

Kommentarer
Postat av: gudmor camilla

Vilket sött troll!!!! Lilla hjärtat, vad jag saknar honom, och er! Hör av er när ni har lust och tid att ses... Puss

2009-05-15 @ 16:53:55
URL: http://motalatjej.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vilket gulligt troll! Han är så charmig och söt er lille Henry.. vi kan väl ha både honom och Oya på vårt hunddagis? ;)

Kommer nog till Åtvid och hejjar på Oya och er!

Kram

Lotta & Nallarna

2009-05-16 @ 09:36:45
URL: http://bernergossar.dinstudio.se
Postat av: Jess

Camilla: Ja nu var det länge sen vi sågs! Tiden bara springer iväg..I helgen är det fullt upp men vi kan väl försöka ses nästa vecka om ni har tid? Vi kan ju ringas! Puss



Lotta: Haha! Det skulle ju vara en idé förstås! :) Vad kul om du kommer o hejjar på!! Kram Jess

2009-05-16 @ 10:51:25
URL: http://jessbodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0