Söndag..

Söndag i Hästholmen..idag har det verkligen inte hänt mycket i mitt liv. Johan & Oya har variti väg på spårkurs hela dagen och jag o Henry skulle gett oss ut på en liten turne hade vi tänkt, men så blev det inte riktigt..

Henry har troligtvis fått pollenallergi, han är röd, svullen och jättevarig i ögonen och näsan rinner..lilla hjärtat. Så när klockan var halv elva och vi skulle ge oss iväg så bröt han ihop fullständig..våran lilla H var fullständigt utpumpad på allt vad energi hette så det var bara att gå o lägga honom..somnade som en stock, sov i 4 timmar och vaknade som en ny liten kille! Han tom åt för första gången på typ 4 dagar! Tänk vad lite sömn kan göra..

När Johan och Oyan kom hem (efter en otroligt lyckad spårdag på Omberg..) så blev det en premiärtur till den "nya" macken, som öppnade här i Hästholmen igår, för att köpa glass! Hoppas verkligen att den kommer att funka..det är ju assmidigt att ha den så nära och det finns det mesta man kan behöva. Tummen upp!

Johan och jag håller nu på att flytta över till gästrummet eftersom vi ska börja renovera i vårt sovrum nu..i o med detta så gick jag igenom min garderob..HERREGUD! Jag har en förmåga att samla på mig saker o med kläder är jag värre än värst..och till saken hör att jag har rensat ut för inte alls länge sen men nu blev det en halv kartong med kläder som jag aldrig använder iallafall..man skämms ju. Får ta mig i kragen..

På valborg var mamma/mormor hos mig o Henry men vi var alla så trötta och H var ju inte riktigt kry heller så det blev en myskväll framför tv:n och ingen eld för vår del..gjorde inte mig ett dugg! På första maj åkte mamma, Henry o jag till Godegård på marknad. Massa människor och TRAKTORER..ni kan ju tänka er hur spännande H tyckte att det var! Det blev en heldag och både H o jag var helt färdiga när vi kom hem..mitt bäcken skrek åt mig att lägga av med att gå på marknad och H:s ögon sa att han borde nog vara inomhus lite mer..Tvkväll igen alltså.

I lördags var det fullt upp hela dagen..först iväg till Kidzshopen för att köpa presenter till småtjejerna som fyllt år. Å vad mysigt att få köpa "flicksaker"..Den ena hade önskat sig en prinsessklänning och jag hittae en jättefin sån och till den andra så blev det en superfin klänning. Sen bar det av på 3 årskalas, prinsessklänningen blev succé men tyvärr så träffade vi inte den andra lilla tjejjan för de var bortresta. Det får bli framöver.. Men oj vad roligt det var att träffa alla våra "vadstenavänner"! Det var otroligt länge sedan vi såg någon av dem och så mycket hinner hända mellan varven..måste bli bättre på att träffas! Tyvärr han vi ju bara stanna en kort stund eftersom vi skulle dra vidare..

Vi skulle ju på Big Comedy! Det var jättebra, bortsett från Petra Mede..Jag försökte verkligen men jag kan inte med henne..det blev liksom bara pinsamt..jag fattade inte vad som var kul och det verkade ingen annan göra heller..men alla de andra var bra, Rheborg överraskade och jag skrattade så tårarana rann och Mini i magen blev tokig.. så nu får jag leva ett par extra år! Efteråt gick vi och åt på grekisk restaurang..jättegott!

Imorgon ska vi åka till vårdcentralen med H för att ta kolla upp allergier osv. sen blir det en lugn dag och på kvällen ska vi iväg på utställningskurs med Oyan!

Over and out

Kommentarer
Postat av: jessica

Tack söta du!

Önskar dig en underbar vecka med massa sol!

Och att lilla Henry slipper pollenallergi stackarn!



Kram/Jessica

2009-05-03 @ 23:12:42
URL: http://familjenkidz.blogg.se/?mp=09212816
Postat av: Tessan71

Usch vad tråkigt med Henry.

Vi medicinerar för fullt här, Ludde reagerade förra året och ännu värre i år...så troligen är han allergisk (har väl tyvärr fått mammas gener där, då jag oxå medicinerar).

Kul att spåret går bra, det ger mig lite dåligt samvete bara. Har frysen full av skank och blod, men inte lagt ngt spår på gör länge. Borde nog det!!

Ha det kramar

2009-05-05 @ 21:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0