Utställning

Tänkte uppdatera lite angående gårdagen...

Vädret var ju något bättre när vi vaknade på lördagen så vi packade in oss och for iväg till Motala där vi mötte upp Johan som jobbat natten och lämnade H hos mormor. Sen vidare till linköping och Vidingsjös motionscenrum för en drive in utställning.

Det var ganska mycket hundar på plats och vi delades in i två olika ringar beroene på rasgrupp. I vår ring var det inte alls många anmälda hundar så själva ställadet gick fort som tusan. Vi träffade en tjej som hade en ridgeback tik som vi pratade mycket med under dagen. Stina, som tiken heter, och Oyan busade och lekte mest hela tiden.



Oya & stina



Stina, rejäl tik med sina 42kg och 72cm i mankhöjd! Så himla fin!

När Oyan sen skulle in för bedömning så var hon avslappnad och till o med glad i ringen så det var inga problem alls att visa henne!!! Så lyckliga!! Det var en jättegullig domare som efter tävlingen kom fram och gav oss en del tips inför kommande utställningar.
Oya fick hederspris och gick alltså vidare.


Oya..kanske lite väl avslappnad..




Springer med husse



Det som skiljer en drive in utställning mot en där man föranmäler sig är att alla raser, åldrar o kön bedöms först tillsammans, 5 åt gången. Går man sedan vidare så tävlar man mot alla hundar i samma åldersgrupp oavsett ras o kön. Så Oyan tävlade mot 15 andra hundar i klassen valpar 6-12 månader, hon kom med i första urvalet men sen var det kört. Klockan hade blivit över 4 och hon orkade helt enkelt inte mer..Men ÅÅÅÅÅÅ vad glada vi är att hon äntligen fick en positiv upplevelse! Hon var så duktig lilla Oyan!



Vi träffade Henrys dagisfröken Johanna och hennes lilla Zoya,
som blev 4:a i klassen valpar 4-6 månader. Stort Grattis!



Och Oyans dagismatte Lisa som vann med sin stiliga 12 åring Oscar i veteranklassen. Han är helt underbar den hunden, och det går inte att se att han är en gammal man för han är så pigg o allert.



Hennes andra hane Ramse, även han en stilig herre, kom på tredje plats i vuxenklassen och där var det över 30 hundar som tävlade- Stort grattis till er alla tre!

Vi kom inte från Linköping förrän vid halv sex tiden och så skulle vi hämta H i Motala innan vi kom hem..Snacka om att man var levande död sen.. det blev Robinson och sedan sängen.

Idag jobbar Johan dygnet och Henry o jag har tagit det lugnt, min förkylning blev ju inte direkt bättre av att sitta ute hela gårdagen så jag har vårdat den idag..

Nu väntar min bok och John Blund på mig..

Over and out

Kommentarer
Postat av: Lotta & Gossarna

Hejsan!

Inte visste jag att ni hade en blogg!

Vad kul.. här ska jag läsa ofta.

Grattis oxå till HP på Oya!

Är det ok att jag lägger in den bland mina blogg-länkar??

Kram

Lotta & Gossarna

2009-05-10 @ 23:10:51
URL: http://bernergossar.dinstudio.se
Postat av: johanna

hej hej!

Tack för igår!!

Det var ju jätteroligt!

Fina bilder på hundarna!

Jag har lagt ut bilder från utställningen igår på facebook.

Kolla in bilderna på OYA!

Kram johanna

2009-05-10 @ 23:34:49
Postat av: Jess

Lotta: Tack! Vad kul att du hittade hit! Du får så gärna länka till mig! Kan jag lägga till dig hos mig? Kram Jess



Johanna: Visst är det hur kul som helst, trots väntan och lite ostabilt väder!Man får lätt blodad tand..Vi ska till Åtvidaberg nästa helg o Sharpman helgen efter det.. ;) Dina bilder är ju hur fina som helst. Vi har en massa bilder på dig o Zoya och på Anneli o Milo med, vi bränner en skiva o tar med till dagis! Kram Jess

2009-05-11 @ 08:08:18
URL: http://jessbodin.blogg.se/
Postat av: Lisa & grabbarna

Va kul att du oxå har en blogg, då kan man ju se vad Oyan har för sig när hon inte är hos oss på dagiset..

de va roligt att de gick så bra på utställningen och att Oya kändes sig så trygg med situvationen under dagen :) och tack för Grattis för både utställningen och lydnaden och för bärhjälp av priserna

(de stod Lotta som äg. till Oscar och Ramse såg jag)

Ha de bra.. ses imorgon

kram

Lisa & grabbarna

2009-05-11 @ 09:17:50
URL: http://minagoldenkillar.dinstudio.se
Postat av: Lotta & Gossarna

Hej!

Nu har jag lagt till er bland mina bloggar!

Självklart att du oxå får länka om du vill!

Kram

2009-05-11 @ 14:02:07
URL: http://bernergossar.dinstudio.se
Postat av: Jess

Lisa: Tack! Vad roligt att du med hittat oss! Jag o namn.. Sorry för min namnmiss..skyller på hormoner ;) Jag har ändrat det nu.. Vi ses i möra! Kram Jess



2009-05-11 @ 15:52:38
URL: http://jessbodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0