Lycka..

Nu har det hänt en del sen sist..

Först o främst så har vi ju fått tillökning i familjen.. Vår lilla gudson, Hjalmar, föddes i fredags! Ett litet hjärta som var 53 cm lång och vägde 3940 gram och alldeles underbar.
Vi har haft den stora äran att få träffa honom och både han och familjen mår bra! Stort GRATTIS familjen Högqvist och TACK för att vi fått äran att bli fadder till era fina pojkar!


Hjalmar 1 dag




Och sen har vi då Balto, som efter noga övervägande och långa diskussioner hit och dit, fick flytta hem till oss. Det valet har vi verkligen inte ångrat.. Balto är en helt underbar och okomplicerad individ som förgyller både vår och Oyans tillvaro! Han är en av oss nu..





Fina Balto



Bästa Oyan

Soffläge..

Tagehjärtat växer så det knakar och är en lite glad skit för det mesta! Så himla go!
Han fyllde ju 3 månader igår och vart de tre månaderna tagit vägen har jag ingen aning om..Det går sjukt fort!



Tagehjärtat 3 månader




Henry (som just nu kallas ekot..) kör på i 200 sina vakna timmar. Han pratar oavbrutet och säger så himla mycket roliga saker så man har svårt att hålla sig ibland.. Favoritord just nu är "Jösses" "Absolut" och "Bajs"...Det mesta är bajs nu.. Varje morgon när jag går upp o släpper ut hundaran så frågar han mig " Mamma är vi vakna nu? " Jag svarar att klockan inte är så mycket och att han kan ligga kvar och titta på Bompa..men det har han absolut inte tid med! Igår var han hos mormor när vi var iväg på Ridgebackträff. De hade åkt bussen ner till stan och lekt i stora lekparken och det var han mäkta stolt över..
De hittar på mycket skoj, mormor o Henry!



Älskade H på höstprommis




Igår var vi som sagt på RR-träff i Linköping. Det är via rasklubben som träffar anordnas lite varstans i Sverige och nu skulle vi försöka få till nåt här i Östergötland med! 8 fina RR med hussar och mattar möttes i  Vidingsjö motioncentrum och promenerade 5km. Vi avslutade med att släppa alla hundar lösa så att de fick leka. Det var 4 tikar och 4 hanar och trots detta så var det inget gnabb alls, bara ren o skär glädje! Jag älskar verkligen dessa hundar!! Oya var i himlen och busade med alla HELA tiden, sprang som hon hade eld i baken och var allmänt lycklig. Balto kollade in sin status bland hanarna och sen busade han lite, sprang lite och kom sedan till mig och kollade så att jag var med.
Han är verkligen mammig den killen..Jag har numera utökat min kropp med ett 45 kilos bihang..Där jag är..där är Balto! Tack, RR-gänget, för en otroligt trevlig dag och hoppas det blir många fler såna!



Typisk RR-pose


Det måste ha luktat otroligt gott just där..

Nu har vi börjat planera dop för Tage..det blir i all enkelhet. Till Henrys dop var det 80 pers bjudna och det gör jag aldrig om, kan jag lova!! Den här gången blir det närmsta släkten och de absolut närmaste vännerna bara.. Hoppas inte nån tar illa upp men jag orkar bara inte med ett så stort dop igen..Ni kommer alla at närvara i våra tankar såklart! :)

Tills vi hörs igen...

Över o ut


Kommentarer
Postat av: camilla

Hjärtat?! Han är född i fredags...Men han har rätt namn iallafall, inte som när vilgot föddes, och du helt sonika döpte om honom till Algot! ;-)

För oss är ni självklara som gudföräldrar, finns liksom inga andra alternativ!

Tack för att ni finns!

Puss

2009-10-20 @ 07:38:27
URL: http://motalatjej.blogg.se/
Postat av: Jess

Men guuud vad jag är pinsamt virrig..skyller allt på för många sömnlösa nätter.. Förlåt!

Saknar er! Puss

2009-10-20 @ 08:28:16
URL: http://jessbodin.blogg.se/
Postat av: Tessan och Gimli

Hallå tjejen!

Här händer det grejer ser jag....lillkillen växer och en hund till har flyttat in. Är så otroligt avundsjuk på er... ;=)

Kollade in RRmellans sida och såg att jag missat en promenad, fick sen bekräftat att jag numera är med på maillistan. Fick där oxå tipset att titta på lite bilder från promenaden och vem dyker upp där om inte Oya - vilken fin sida husse har!!!

Hoppas vi ses nästa gång det är dags att promenera - skulle vara så kul att se Gimli med likar!!!

Ha det kramisar från oss

2009-10-22 @ 21:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0