Hej hopp i galopp...

Fasen vad dålig jag är på det här..

I måndags var det dags för besök på BVC med Tage. Han växer lilla Tagehjärtat kan man säga..hans kurva går käpprätt rakt upp.. Så nu väger liten 5830gram och är 59cm lång!! Ögonen är fortfarande väldigt svårbedömda.. just för tillfället är de blå/grå/grön/bruna..hmm.Fast enligt min mamma så var det likadant med mina ögon, det tog jättelång tid innan man såg att jag skulle bli brunögd!



På kvällen var Johan och Oyan iväg på hundkurs. Det känns skönt att vi kommit igång med Oyans träning och aktivering igen! Hon har ju kommit lite i kläm nu ett tag men nu är vi på banan igen!



Tisdagen började med att Henry ramlade in i mitt nattduksbord och slog upp ett rejält sår i ögonbrynet. Lilla hjärtat... Vi fick åka till vårdcentralen för att få det kollat och där tejpade de ihop det! Duktiga Henry satt precis blickstilla hela tiden! Nu är han mäkta stolt över detta..och berättar för alla att han varit hos doktorn minsann!  Jag är bara förvånad över att detta inte skett förrän nu..han är ju inte direkt stillsam lilla H! Tur iallafall att det inte blev värre än så!

Johanna var här med sina barn Wega och Wille och deras vovve Zoya i onsdags. Vi fikade och pratade bort ett par timmar medan barn och hundar lekte. Supertrevligt!!




Zoya

H och Wille! TYVÄRR blev det inget kort på söta Wega!

På torsdagen var vi hos familjen Högqvist på kvällen och Anders hade slått på stort och bjöd på hemmagjord plankstek! Den går inte av för hackor vill jag lova! Vi hade en mysig kväll som vanligt när vi ses!! Tack kära vänner! Snart kommer lilla knyttet med..längtar så pass efter att få träffa honom!

Vi behövde fylla på både skafferi och kyl så på fredagen åkte vi till in till Motala och handlade och på kvällen hade vi mys framför tv:n.

Johan jobbade dygn i lördags så jag städade och tvättade på förmiddagen sedan kom mamma/mormor på besök. Hon var efterlängtad av oss alla. Henry och mormor var ute och cyklade medan jag och Tage vilade en stund.. Det var underbart för sömn är en bristvara just nu! På kvällen åt vi kantarellmackor och tittade på tv.Mumma!

Igår hände det inte mycket alls..vi var bara här hemma och fixade! Idag jobbar Johan igen och Henry har varit ett par timmar på dagis och efter det har vi lekt, lagat mat och tittat på tv! Ja inte mycket att skriva om här alltså..



Vi har börjat med att Henry ska somna utan att jag eller Johan ligger hos honom som vi gjort förut..Det funkar inte nu när Johan jobbar och vi har fått Tage med! Henry är superduktig och det funkar jättebra allaredan..visst är det vissa protester men idag sa han, efter att han druckit upp sin välling, att nu ska du gå och sova! Jag gick ut och sedan har det varit tyst!! Han sover mycket bättre nu och vaknar sällan mitt i natten! Dessutom har han börjat att säga till när han vill kissa och går på pottan! Det händer så mycket med honom nu och jag förvånas varje dag över hur mycket han förstår och kommer ihåg! Lilla H börjar bli stora killen nu..vilket han oxå påminner oss om jämt o ständigt numera!

Imorgon ska vi hjälpa Lisa och Lotta på hunddagiset! Det är så roligt att få hjälpa dom för de hjälper oss så mycket!

Over and out





Kommentarer
Postat av: Lotta

Tusen tack för att ni ställde upp idag!.. ni är så snälla! : )

Kram

2009-09-29 @ 22:43:38
URL: http://bernergossar.dinstudio.se
Postat av: Jess

Tack själva!! Vi gör det så gärna så säg bara till om ni behöver hjälp nån mer gång! Tack så jättemycket för allt godis..det hade ni verkligen inte behövt! Kramar

2009-09-29 @ 22:56:52
URL: http://jessbodin.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ett jättetack för att ni hjälpte oss igår.. ni är guld värda :)

kram kram

2009-09-30 @ 09:32:35
URL: http://minagoldenkillar.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0