Gentlemannen Balto

Idag var det dags att röntga Oyans höfter och knän. Vi hade bokat tid tillsammans med Bitte, som är Oyans uppfödare, så vi träffades i Finspång. Bitte har även Oyans kullsyster Lee och Oyans mormor Lady. Just nu bor även Oyans bror Balto hos henne för hans ägare har blivit allergisk. Han ska dock snart flytta till ett nytt hem..Skönt för Bitte för hon har även 4 spanska vattenhundar (Perro) varav 2 löper just nu..Ingen bra kombination som ni säkert förstår.. Röntgen gick jättebra men jag var skitnervös innan..gillar inte det här med sövning o hundar..



En trött Oya efter röntgen


En lika trött Lee


Mormor Lady...en riktig livsnjutare!

Balto är oxå levernos och hur härlig som helst..stor men snäll som få och livrädd för småhundar..Han, Tage o jag tog en promenad medan Lee o Oyan var inne på rtg..Tage får ju inte vara med på röntgen så vi passade på att ta en promenad med Balto istället. Eftersom jag inte alls kände honom så var jag ju lite på min vakt till en början men det visade sig att han var totalt okomplicerad och gick så snällt bredvid barnvagnen precis som han inte gjort annat i sitt liv..men det var visst första gången! När vi mötte andra hundar tittade han men knallade bara vidare..det kändes som att gå o hålla i ett guppande koppel..Han blev dock lite rädd när vi passerade en liten terrier som skällde ut honom fullständigt..då gick han bakom mig och tog skydd.. Bara för att man är stor så är man inte alltid tuff.. När vi sedan gick in på veterinärstationen och väntade så låg han där och brydde sig absolut inget om de hundar och katter som passerade förbi oss.
Ja som ni märker så föll jag pladask för denna gentleman.. Lycko den som får bli hans husse eller matte! ♥



Fina Balto


Lee & Balto

Henry spenderade dagen med farmor och farfar! Han verkligen avgudar dom och har så himla roligt framför allt med farfar..de hittar på massa saker ihop och Henry hjälper farfar med det mesta! Vi är verkligen lyckligt lottade som har släkt och vänner som hjälper oss med allt möjligt! Vet inte hur vi skulle klara oss annars?! Tack alla för att ni finns..



Tagehjärtat

På fredag åker vi upp till Värmland för att hälsa på min kära lillebror med familj och pappa o Laina med förståss! Det är markand i Årjäng vilket är ett stort event..lite som en hemvändarhelg kan man säga..Jag ser verkligen fram emot det för jag saknar dom alla sjukt mycket! Dessutom fyller Pernilla år och det ska ju firas!! Oyan ska dock inte följa med..kommer längta ihjäl mig...som tur är så ställer min älskade syster upp och tar hand om henne medan vi är borta! TACK SNÄLLA JENNY!! DU ÄR BÄST!


Avslutar med lite bilder från våran härliga söndag som vi spenderade på Omberg..!





Å så en bild från ikväll!!


Världens finaste pappa med en Tage som inte är helt nöjd men finaste i världen ändå!

Over and out


Kommentarer
Postat av: Lotta

Skönt att det såg bra ut på röntgenbilderna. Bara att hoppas SKK:s avläsare tycker det oxå.

Det är möjligtvis inte till Radhusgatan i Hästholmen som Balto ska flytta???

Kram

2009-09-16 @ 06:59:17
URL: http://bernergossar.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0