På´t igen bara..

Nu är jag tillbaka för idag har det faktiskt hänt nåt i mitt liv!! ;)

Det bar iväg på utställning idag på vinst o förlust..Oyan är ju som en del av er vet skendräktig som aldrig förr och inte alls sitt vanliga jag så vi har funderat på om vi skulle åka eller inte men vi bestämde oss alltså för att prova.. Det visade sig att det gick jättebra och vi ställde både på den föranmälda och på drive in utställningen. På det föranmälda blev Oyan BIR med HP och sedan BIG 2:a och i drive in fick hon HP men åkte sedan ut i första uttagningen. Vi är supernöjda med dagen och Oyan skötte sig exemplariskt. Vi fick beröm från flera olika personer att Oyan verkade så lugn och trevlig!!
Men så är hon ju världens raraste lilla hund med!



Oyans utlåtanden:

Föranmäld " Rastypiskt utseende. Utmärkt vackert feminint huvud. Mycket bra över -och underlinje. Karaktäristisk ridge. Bra vinklar fram och bak. Utmärkt drive."

Drive in " Feminin tik med ädelt uttryck. Något lös i skuldran. Välvinklad fram och bak. Härligt flyt i rörelserna. Bra huvud. Utmärkt päls. Något reserverad. Välvisad."



Idag var Johanna där med, med lilla Zoya som inte alls är så liten längre! Det gick bra för dom oxå och Zoya blev BIR valp i den föranmälda och fick HP i drive in men sedan åkte hon oxå. Det är ju så himla beroende på domarens tycke o smak.. för Zoya har det ju gått väldigt bra på alla andra utställningar!! Hon är verkligen en superfin o charmig liten tjejja och hennes matte likaså! ;) Tack Johanna, Zoya och Oliver för trevligt sällskap idag!


Johanna & Zoya


Söta Zoya 7 månader

Henry har spenderat dagen hos farmor o farfar. Johans bror med fru och barn var på besök från Tystberga idag och det var riktigt populärt!
Henry lekte o busade så han var klippt slut när vi åkte hem ikväll.. Härligt!


Kusinerna Moa, Henry och Philip

Mamma och min brorson Jonathan är på Naxos just nu..fick ett mess förut att de kommit fram och allt var bra! Vet ni hur avundsjuk jag är på dom..skulle nog göra rätt mycket för att få komma till värmen en vecka nu!! Men plånboken skrek att stanna hemma och ät gröt i 2 år så kanske ni har råd sen.. ;) Så vi blir kvar i kalla Svedala ett tag till! Vi kan ju dock se fram emot ett besök i Värmlandskogar nästa helg! Det är inte fy skam det heller!! Det blir svampplockning, födelsedagskalas och marknad! Å så massa mys med nära o kära förståss..Det ser jag fram emot!!

Måste ju få till en tripp till Smögen med inom snar framtid..har ett starkt behov av att fylla på "Smögenförrådet" inför vintern och så längtar jag efter Lars o Karin! Henry o Tage ska få en lite kusin till!! Jag vet att de har väntat o längtat efter detta och jag eller vi alla här, är SÅ glad för deras skull!!

Det är så många bäbisar på G nu.. Camilla (som väntar vår lilla efterlängtade gudson!) och Sandra får sina små i oktober, lillebror Fredrik och hans Pernilla får lilla tösabiten i januari..Lars o Karin får sin lilla i april och så ett litet hjärta till som beräknas anlända i april men det är fortfarande lite hemligt tror jag (och NEJ det är inte vi som ska ha en till..nu räcker det!). Visst är det kul!?! Massor med små nya liv att tycka om och massa små nya kompisar till Henry o Tage!!

Nähäpp, dags att besöka Kuddeby..inte länge tills jag ska gå upp igen! ;)..

Johan o jag drömde oss bort idag till ett hotellrum med roomservice och nymanglade lakan, sovmorgon och en stor och härlig hotellfrukost!! Tänk vilken lyx att få sitta en hel måltid utan att resa sig..och att kunna prata med varandra utan tusen avbrott..tror fanken att jag önskar mig det mer än resan till värmen när jag tänker efter!
Men det är faktiskt härligt bara att få drömma med.. och jag har ju mina fina pojkar och Oyan här och jag kunde inte önska mig nåt mer!


Pussungen Henry (även kallad "den vithårige" numera :D)


Lilla Tagehjärtat


Stora kärleken Johan och finaste Oyan

Ta hand om er!

Över o ut


Kommentarer
Postat av: Lotta & Nallarna

Så glad jag blir när jag läser om Oyans framgångar.. snart har ni en jättehög med fina rosetter ; ) .

Kul att läsa kritiken från både föranmälan och drive-in.. bedömningarna var ju väldigt lika varandra, så domarna har ju tyckt ungefär lika om Oyan.

Hoppas vi syns snart.. missade ju er i fredags : ( !

Kram

2009-09-13 @ 09:46:18
URL: http://bernergossar.dinstudio.se
Postat av: Lotta igen

Men, vad tänker jag med.. glömde ju helt bort att Gratulera till Oyans fina resultat. Grattis, Grattis från oss!

2009-09-13 @ 09:48:37
URL: http://bernergossar.dinstudio.se
Postat av: camilla

vad duktig och fin hon är lilla Oyan!

Det där med värmen som lockar.. känner precis likadant! Skulle vara helt underbart att få åka iväg en sväng. UTAN en tjurig 13-åring och en otroligt trotsig 1½ åring... nävars! Skulle aldrig klara mig utan dem en vecka, även om det känns så ibland!

Vi måste ses snart! Längtar efter er!!!!

Puss

2009-09-13 @ 10:53:30
URL: http://motalatjej.blogg.se/
Postat av: johanna

Hej !

Ååå, vad roligt det är att läsa din blogg men du kunde ju struntat i bilderna på MIG....Urk!

Tack så mycket själva! Det var längesedan jag hade så bra sällskap! Ni är super! ,-)

Ha det så bra! Kram johanna o Z

2009-09-13 @ 15:45:27
Postat av: Lisa

Tack för Grattis! och ett jätteGRATTIS till oxå, kul att ni fick domare som verkligen såg hur fin Oya är.



Ses snart igen hoppas jag!

kraaam

Lisa & grabbarna bus

2009-09-13 @ 21:18:54
URL: http://minagoldenkillar.dinstudio.se
Postat av: Lisa igen..

till ER oxå ska de stå.. missade ett ord i farten

2009-09-13 @ 21:21:50
Postat av: Anonym

Tack för Grattis! och ett jätteGRATTIS till oxå, kul att ni fick domare som verkligen såg hur fin Oya är.



Ses snart igen hoppas jag!

kraaam

Lisa & grabbarna bus

2009-09-13 @ 21:24:34
Postat av: Helena

Tack för det låånga inlägget i min gästbok.

RR träffar i linköping låter kul. Det ska vi kolla upp.

Kramar Helena

2009-09-15 @ 07:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0