Bara så ni vet...

Mitt stora dåliga samvete..Funderar starkt på att lägga ner denna blogg just nu..Kommer mig visst aldrig för att skriva längre! :(

Det händer ju trots allt en del i mitt lilla liv men eftersom jag är usel på att uppdatera här så skulle jag ju få sitta i två dar om jag skulle ta upp allt som hänt sen sist men i snabba drag så kan jag väl ge det ett försök..

Nyåret firade vi i Smögen med finaste Karin och Lars! En underbar helg med härligt väder, god mat och fantastiskt trevligt sällskap! En suverän start på det nya året!!



Sen har vi ju haft fler fina vinterdagar här och vi alla uppskattar det verkligen. Vi tillbringade en fin dag på Omberg med Fam. Andersson/Johansson som bjöd på pulkaåkning och korvgrillning! Supernice!

 Wille och Henry

 "Se upp i backen.."

 

 



Helena & Wille <3


På tal om fina familjen Andersson/Johansson så har vi haft många trevliga dater på sista tiden! Är så himla glad att vi lärt känna er för ni är så himla härliga och genomgoa människor!  <3



Helena & Tage <3


Bästa familjen Högqvist har varit på en besök i Hästholmen med. Äntligen fick vi bjuda tillbaka lite efter allt gott och trevligt som vi alltid får hos er!! En supermysig kväll med övernattning och en lika härlig förmiddag som jag och Camilla tillbringade med att pulsa i en halvmeter snö med hundarna.Jobbigt men väldigt härligt! Hoppas det snart blir fler besök! Så himla mysigt att ha er här och jag saknar er som bara den..Ni kan väl flytta hit?

 Killarna hann med mycket den kvällen..de höll igång till klockan elva! Kvällen bjöd på musik och dansunderhållning och sedan lite avkoppling i "videosoffan"

 

 Pyjamasparty med bästisarna Tage & Hjalmar

 Söta gullungen Vilgot!

 Frågar man H hur man ser ut när man är snäll..får man det här svaret...



Vilgot gör "minen"..

Hundarna gillar tyvärr inte det kalla vädret och är ganska nöjda över att tempraturen börjat stiga nu igen.. man får dra med dom ut och så vill de bara in igen..Fryser så de skakar och trippar på tå i snön! -20 grader är inget för en afrikansk lejonhund! De tillbringar sina dagar i soffan framför brasan.. eller under täcket i vår säng!



De två soffpotatisarna.. ;)

Balto har varit sjuk.. IGEN.. och var på besök hos veterinären i måndags..Han matvägrade på morgonen och DÅ vet man att nåt är väldigt fel när det gäller Balto som annars gör vad som helst för en mumsbit! Han hade varit dålig i magen under helgen och hans öra började att spöka igen så vi tyckte att det var lika bra att vet. fick titta på han. Det visade sig att han hade nån magbakterie och fick äta några speciella tabletter i ett dygn och sedan har han ätit ris och kokt fisk/Kyckling resten av veckan så nu mår han bra igen. Han hade även en infektion i örat igen, verkar som den är kronisk! :( Lilla hjärtat! Som tur är är han redan bättre i örat oxå!

Oyan ska ju ha valpar (i sin fantasi alltså) så hon är riktigt eländig nu..och HUNGRIG! Herregud vad hon är hungrig.. Hon ser ständigt ut som att hon vägrats mat de senaste månaderna trots att hon äter ordentligt. Än har det inte blivit nån mjölk men jag antar att det kommer..det är ju ett tag kvar tills "valparna" kommer.. ;) Det lutar verkligen åt en sterilisering av stackars Oyan, det är inte alls kul med denna skendräktighet för henne..eller för oss!

Henryhjärtat har hunnit fylla 3 år. Min stora fina kille! Känns så overkligt att han blivit så "stor" nu! han är så redig och pratar och frågar om allt! Standard frågan varje morgon är " Mamma, är vi vakna nu?" och just nu har han födelsedag varje dag med..Han var dessutom helt säker på att Tomten skulle komma på hans födelsedag! Bäst! <3

 Ehhh...

 Full med bus..

 Sötast i världen!! <3

 Klarade att blåsa ut ljusen alldeles själv på den fina tårtan som farmor hade bakat!!



Myser med farfar, farmor och Tage.

 På den stora dagen väcktes H med sång och paket..Tro att han blev glad!!

 På eftermiddag blev det ännu fler paket!



Delar av paketskörden..


Tagehjärtat blir ett halvår imorgon!!! Hur fort har inte det halvåret gått?! Han har vuxit rejält nu och är så himla "med" på allt. Superglad och nöjd med det mesta! En riktig liten ängel faktiskt! Han älskar sin gåstol som han fått av mormor och har även lärt sig att ta sig fram i den! Han stora idol är Henry och han skrattar så han kiknar åt honom bara! Underbart!! Han har över en natt accepterat både gröt och puréer och äter nu med god aptit, men tycker inte om att sitta i barnstolen för länge..fort ska det gå! Han har humör han med..när han vill!

 Mat..



Sötkorven..

Saknar alla tjejerna som brukar vara med på hundutställningarna..Det blir ju inte samma sak nu på vintern! Dels är det ju inte så mycket utställningar och dels är man inte ute o far på samma sätt just nu! Lisa och Lotta har jag ju inom räckhåll på dagiset och det är alltid lika trevligt att gå bort dit och prata bort ett par timmar. Tyvärr har det blivit dåligt med det nu sista tiden och jag hoppas att det blir bättre framöver!! Ni är så himla goa båda två.

Pernilla, Helena K och Johanna är det värre med och det vore så kul om vi kunde ses snart!! Saknar er massor!

I tisdags var jag bjuden till fina Jenny i Vadstena på "tjejfika" och insåg då hur mycket jag uppskattar mina vänner! Trots att vi sällan ses och jag är usel på att höra av mig så är allt precis som vanligt och vi har så himla trevlig när vi ses! Tur att facebook finns så man iallafall kan hålla sig uppdaterad med vad alla har för sig och mår, skapligt iallafall! På förmiddagen var Mia och Vincent här på fika, pojkarna lekte och vi pratade bort ett par mycket trevliga timmar! <3 Hoppas nu att det inte dröjer flera månader tills vi ses igen!

Sist men inte minst så har Lykke äntligen sett dagens ljus! Min älskade brorsdotter föddes den 13 januari och jag längtar ihjäl mig tills jag får hälsa på henne och hennes fina familj! Dessutom saknar jag min kära far och Laina väldigt mycket och kan passa på att träffa dom samtidigt!!



Finaste Lykke <3


Jag önskar verkligen att jag var bättre på att att tag i att höra av mig till er alla och se till att vi sågs oftare..men jag hoppas att ni vet att jag tänker på er och tycker så himla mycket om er allihopa, ingen nämd ingen glömd!

Ok..snabba drag var det men det blev en roman iallafall..svamligt och precis som vanligt när jag sätter igång.. Hoppas ni orkat läsa!


Över o ut!


Helena K.. Jag tänker på dig, ni är alltid välkomna hit! Kramar


Kommentarer
Postat av: Helena

Vännen vad det är kul att läsa din blogg! Du skriver så mycket fint om många. Raring!!!! Vi är så glada att vi har er. Tror att många delar den känslan med oss! Jättefina bilder på alla barn och hundar! Hoppas vi ses snart hjärtat!

Kramar! <3<3<3

2010-01-18 @ 14:00:51
Postat av: Tessan och Gimli

Kul att läsa din uppdatering =O)

Det skulle var kul att träffas med hundarna (när vädret passar en RR)....saknar verkligen hundvänner med hund av rätt storlek ;O)

Här hade vi oxå en som trodde det var dags för tomten än en gång på födelsedagen... vi har även haft vårt första barnkalas =O)

Ha det gott kramar från Motala

2010-01-18 @ 14:31:07
Postat av: Helena K

Tack Jess. Jag längtar också till sommaren och UTSTÄLLNINGAR. Hundarna vill säkert också träffas. Stina är såå sugen på att uppfostra lite;).

2010-01-19 @ 15:05:16
URL: http://www.123minsida.se/helenaox
Postat av: Malin

Hej. Jag och min sambo hade Balto ett par veckor i slutet av sommaren på prov, en hund vi saknar oerhört mycket. Jag hittade din sida av en ren slump men blev såklart oerhört lycklig och glad över att se att Balto fått ett så underbart hem. Jag städade idag ur lådorna hemma och hittade hans provsvar för hans allergier och hudutredningar vi gjorde och tänkte först kolla om det är något du vill ha innan jag slänger dem?

Mvh

Malin Asklund

2010-02-03 @ 22:26:47
Postat av: Nina

Ciao!

Nu har även jag hittat hit, så det är väl lika bra att lämna en liten kommentar tycker jag =)

Kram

2010-02-17 @ 23:28:08
URL: http://ninavarblane.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0